newsletter
[contact-form-7 404 "Not Found"]

BIURO JEST JAK ŻYWY ORGANIZM

98
[social_warfare]

Ciepłe, nowoczesne, minimalistyczne – w takich słowach Dorota
Dublanka, HR Dyrektor, opisała odmieniony wygląd biura Krajowej Izby Rozliczeniowej. W wywiadzie dla magazynu Rekruter opowiedziała co zrobić aby metamorfoza biura była zgodna z strategią i wartościami firmy – jej DNA, powiedziała, które miejsce jest sercem firmy i jak wykorzystać biuro w procesie rekrutacji.

MR: Krajowa Izba Rozliczeniowa otrzymała wyróżnienie w konkursie CBRE – Office Superstar. Skąd pomysł na taką, a nie inną aranżację biura?
Dorota Dublanka: W biurze spędzamy dużą część życia. Ważne by przestrzeń, w której omawiamy bieżące i nowe zadania, budujemy strategię firmy, dyskutujemy o celach i sposobach ich realizacji, była inspirująca. Proces modernizacji naszego biura nadal trwa. Prace nad nim rozpoczęliśmy w 2017 roku od początku dbając by projekty były spójne z nową strategią firmy i naszymi wartościami. Kompetencje i niezawodność, wykorzystywane do opracowywania innowacji opartych na technologii, KIR ma w swoim DNA – jako firma i pracodawca. Do zbadania i identyfikacji nawet nieuświadomionych potrzeb, wykorzystaliśmy warsztaty design thinking, których przydatność oceniamy bardzo wysoko. W ich trakcie skupiliśmy się na tworzeniu bezpiecznej, sprzyjającej kreatywnym poszukiwaniom przestrzeni. Poruszaliśmy m.in. kwestie związane z opisywaniem i budowaniem naszych wartości, mówiliśmy o relacjach, interakcjach w zespołach. Pytaliśmy pracowników o nawyki i preferencje, chcieliśmy dobrze zrozumieć specyfikę działania zespołów złożonych z wysokiej klasy ekspertów IT i stworzyć im dogodne warunki pracy. Braliśmy pod uwagę zarówno ergonomię, komfort pracy, jak i design biura. Przeanalizowaliśmy także potrzeby potencjalnych pracowników. Na podstawie wyników warsztatów, przeglądu naszej kultury organizacyjnej oraz faktu, że jesteśmy spółką technologiczną, postanowiliśmy dostosować nasze biuro do nowego, ewoluującego modelu pracy, a także do zmieniającego się przekroju pracowników i różnorodności pracowniczej. Aranżując nowe biura chcieliśmy dać pracownikom przestrzeń, która będzie dawała poczucie bezpieczeństwa i umacniała dobrą komunikację w zespołach. W wystroju biura były dla nas ważne zarówno kolory, które nie przytłaczają, mają pozytywny wpływ na nasze samopoczucie, jak i tekstura. Przyjemne w dotyku materiały, drewniane blaty, miękkie welurowe fotele, to wszystko wpływa na nasze zmysły i sprawia, że biuro jest przytulne i komfortowe. Takie przedsięwzięcia realizuje się z myślą o tych, którzy będą z nich korzystać. Dlatego szczególnie cieszy nas fakt, że nowe biuro podoba się pracownikom. Zauważają i doceniają to jak w codziennej pracy
pomaga im nowoczesny sprzęt w salach konferencyjnych, interaktywne tablice, regulowane biurka. Przestrzenie socjalne oraz sale konferencyjne z rozsuwaną ścianą ułatwiają komunikację, sprzyjają integracji i świętowaniu sukcesów.

MR: Co jest wyjątkowego w biurze KIR?
DD: W naszej przestrzeni biurowej w wyjątkowy sposób łączymy nowoczesne, technologiczne, rozwiązania z designem odwołującym się do domowej przytulności. To bardzo ważne, ponieważ mówimy o technologicznej firmie z branży finansowej, która kojarzy się raczej z surowym wystrojem. Staramy się też o to, aby to biuro było spersonalizowane, nie ingerujemy, jeżeli ktoś aranżuje swoje biurko we własnym stylu. To dla nas znak, że „oswaja” swoją przestrzeń i dobrze czuje się w naszej firmie.

MR: W jakich 3 słowach mogłabyś opisać design Waszego biura? Które miejsca (przestrzenie) to aktualne serce firmy?
DD: Ciepłe, nowoczesne, minimalistyczne. Wykorzystaliśmy spokojne zestawienia kolorów po to, aby spadał nam poziom kortyzolu, a wzrastał poziom oksytocyny – nasze biuro wprowadza harmonię, jest neutralne w odbiorze. Biuro jest jak żywy organizm, to przestrzeń dużej aktywności. Z mojego doświadczenia wynika, że sercem firmy są zazwyczaj przestrzenie wspólne: np. kuchnie. Wiedząc o tym, przygotowaliśmy dla naszych pracowników coffee cornery oraz miękkie kanapy we wspólnych przestrzeniach. To tam mamy opcję swobodnej rozmowy i chwili relaksu, ale także możemy popracować w innej, mniej formalnej atmosferze, czy to samemu, czy w grupie., To miejsce zachęca do swobodnej komunikacji. W planie na przyszły rok jest stworzenie nowej olbrzymiej przestrzeni, która będzie pełniła funkcje socjalne i szkoleniowe.

MR: Czy nowe biuro to ważny atut w procesie rekrutacji?
DD: Jak najbardziej. Informacja o wyróżnieniu w konkursie Office Superstar pojawia się na LinkedIn, w social mediach. Są to kanały, którymi dziś najskuteczniej dociera się do potencjalnych pracowników. Ważna jest też opinia obecnych pracowników, naszych ambasadorów, która podawana dalej buduje pozytywny wizerunek KIR jako firmy dbającej o komfort swoich pracowników. Oprowadzamy naszych potencjalnych pracowników po biurze, po zakończeniu wszystkich prac planujemy organizować meetupy i eksperckie spotkania warsztatowe. Warto dodać, że zmieniamy także design w naszych oddziałach poza Warszawą. Krok po kroku pokazujemy te zmiany naszym klientom i rynkowi. Zapraszamy wszystkich Czytelników do śledzenia naszych działań.

Więcej ciekawych artykułów znajdziesz w najnowszym wydaniu Rekrutera – wystarczy bezpłatna rejestracja!

https://www.magazynrekruter.pl/wydania/