Bluedot: narzędzie do transkrypcji, które zoptymalizuje twoją pracę
Codzienność pracowników zmienia się z dnia na dzień m.in. dzięki narzędziom AI, ułatwiającym wiele zadań. W gąszczu rozwiązań czasami trudno jest wybrać to, które najlepiej odpowie na potrzeby Twojej organizacji. Dziś chcielibyśmy zaprezentować Wam Bluedot. To profesjonalny asystent AI stworzony do nagrywania, transkrybowania i podsumowywania spotkań w Google Meet, który świetnie radzi sobie z językiem polskim.
To nie przypadek – w powstaniu Bluedot jest także polski akcent. Ruslan Halilov, Co-Founder Bluedot, w 2017 roku studiował w warszawskiej Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. Następnie w 2018 roku podjął pracę w Codility jako Inhouse Recruiter, skąd wyniósł m.in. cenne relacje biznesowe. Grzegorz Jakacki (założyciel Codility) był pierwszym aniołem biznesu, który wsparł jego projekt.
Dzięki tym powiązaniom twórcy Bluedot przywiązali dużą wagę do tego, aby narzędzie sprawnie władało także językiem polskim. Dziś przeszło 70 firm z naszego kraju korzysta ich usług, chwaląc sobie jakość rozwiązania.
“Kiedy dawno temu zaczynałem karierę jako rekruter w Warszawie, nie spodziewałem się, że stworzymy narzędzie, z którego korzysta tak wiele zespołów rekrutacyjnych na całym świecie” – podkreśla na LinkedIn Ruslan Halilov, który chętnie przywołuje swoje polskie doświadczenia.
Jakie są kluczowe funkcje Bluedot?
Bluedot pozwala na szybkie tworzenie notatek ze spotkań, które można dopasować do samego celu rozmowy – np. rozmowy z klientem czy spotkania zespołowego.
Rejestrator ekranu pozwala nie tylko na nagrywanie ekranu i dźwięku, ale także wycinanie i udostępnianie najważniejszych wątków ze spotkań. Narzędzie umożliwia także dodawanie komentarzy do konkretnej części ekranu i pozostawienie ich (wraz z oznaczeniem czasu).
Poza transkrypcją każdego nagrania Bluedot zawiera także opcję edycji wideo, poprzez edycję transkrypcji. Możesz np. łatwo usunąć zbędne wtrącenia typu ‘yyy’, a nawet całe zdanie. Z kolei dzięki hostingowi wideo możesz przechowywać i organizować wszystkie swoje filmy w jednym miejscu, ale to wciąż nie wszystko.
Czy zdarzyło Ci się kiedyś odłożyć w czasie lub zupełnie zapomnieć wysłać wiadomości z podsumowaniem spotkania? E-maile typu follow-up mają kluczowe znaczenie w budowaniu relacji, organizowaniu pracy i finalizowaniu sprzedaży. Teraz to zadanie staje się łatwiejsze niż kiedykolwiek. Dzięki Bluedot możesz w zaledwie kilka sekund wygenerować szkic takiej wiadomości po spotkaniu. Narzędzie przedstawi jego przebieg i najważniejsze wnioski. Wiadomość można łatwo edytować, a cały proces staje się szybki i efektywny.
„Właśnie wypróbowałem to po polsku! Działa świetnie!” – tak ocenił na LinkedIn tę funkcję na LinkedIn Pawel Manowiecki, Data & AI Solution Architect at Data Wizards.
Jakie opinie ma Bluedot na Chrome Web Store?
Bluedot może pochwalić się wynikiem 4,7 w pięciogwiazdkowej skali. Użytkownicy chwalą narzędzie m.in. za wysoki poziom zrozumienia, także wyrażeń slangowych.
„Bluedot jest świetny! Uważam, że to najlepsze narzędzie w rozumieniu hiszpańskiego. W Argentynie używamy dużo slangu, a podejście Bluedot do tłumaczenia pomaga wyciągać najlepsze wnioski, działania, które należy podjąć oraz podsumowania spotkań. Co miesiąc wprowadzają nowe funkcje, a UX jest znacznie lepszy niż w innych” – podkreśla użytkowniczka Paca Haymes.
Z kolei Yuliya Gonchar zwraca uwagę, że to „świetne rozszerzenie dla specjalistów HR/rekrutacji do tworzenia follow-upów po rozmowach kwalifikacyjnych, spotkaniach 1-1, spotkaniach grupowych”.
Bluedot – co wyróżnia narzędzie?
O test rozwiązania poprosiliśmy Klaudię Archimowicz, Head of Growth & Digital Lead w Verita HR, która potwierdziła wysoką jakość transkrypcji w języku polskim. Zwróciła także uwagę na strukturę notatek z wykorzystaniem podziału na tematy. Dzięki niej uczestnik spotkania ma dokładne podsumowanie tego, co zostało ustalone i jakie kroki należy wykonać. Przydatną funkcją jest także wskazanie przez narzędzie, w którym momencie nagrania można znaleźć odniesienia do podsumowywanych przez AI tematów.
Klaudia zwróciła też uwagę na ciekawe statystyki ze spotkań, takie jak np. długość najdłuższej wypowiedzi, szybkość mówienia (ilość słów na minutę), czy liczba zadanych pytań. Interesującą opcją jest także możliwość zadawania pytań odnośnie spotkania – chat odpowiada nam podsumowaniem na temat interesujących nas kwestii.
Ekspertka wskazała także na opcje, które mogą być szczególnie przydatne dla rekruterów, ale także innych specjalistów. Szablony notatek pozawalają na wybranie stylu, w jakim mają być stworzone. Dla przykładu – Sales Notes, pokazują nam „Prospect Overview/Needs/Feedback”. Narzędzie wyłapuje również wymieniane firmy, wskazuje na trudności, jakie były omówione oraz przygotowuje listę zadań z podziałem na osoby. Dla rekruterów szczególnie przydatna może być możliwość wybrania szablonu „Screening Interview” czy „Technical Discussion”.
Narzędzie, które jest kompatybilne z Notion, już teraz działa w 17 językach (polski, rosyjski, turecki, wietnamski, holenderski, japoński, chiński, francuski, angielski, hiszpański, niemiecki, włoski, portugalski, hindi, ukraiński, fiński, koreański).
Bluedot zaufało już tysiące ludzi m.in. w takich firmach jak The New York Times, Salesforce, czy Etsy.
*Materiał powstał we współpracy z firmą Twiso Inc.