Co najczęściej motywuje Polaków do zmiany pracy ?
Wyniki Confidance Index pokazują co najcześciej motywuje do zmiany pracy
Według raportu Confidence Index przeprowadzonego w 2017 roku przez agencję rekrutacyjną Michael Page czynniki, które najczęściej wpływały na decyzję o zmianie pracy to: chęć rozwijania nowych umiejętności (51,9%), wzrost wynagrodzenia (39%) oraz potrzeba wyższych standardów etycznych (29%). Piotr Dziedzic, dyrektor w Michael Page oraz członek zarządu Polskiego Forum HR uważa, że w 2018 roku nadal będą one kluczowe.
W ubiegłym roku badani zdecydowanie częściej wskazywali, że do zmiany pracy to chęć rozwijania nowych umiejętności. Tak odpowiedziało 54% w I kwartale i 46% w IV kwartale. Na drugim miejscu znalazła się chęć otrzymania większego wynagrodzenia. Odsetek zainteresowanych zmianą pracy z uwagi na zarobki wzrósł z 36% w I kwartale i 40 % w IV kwartale. Wzrastał także odsetek pracowników, którzy byli pewni, że znaleźliby nową pracę w mniej niż 3 miesiące. Pod tym względem w IV kwartale zajęliśmy 4 pozycję w Europie. Na trzecim miejscu uplasowała się Francja (66%), następnie Szwecja i Belgia (63%) oraz Turcji (61%).
Powody wysokiego poziomu optymizmu wśród pracowników
Miniony rok był dla pracowników czasem wysokiego poziomu optymizmu, który w badaniu Confidence Index w 2017 roku wzrósł z 58% w pierwszym kwartale do 63% w czwartym. Dotyczył on zarówno ich pozycji zawodowej, jak i ogólnej sytuacji na rynku pracy. Wpływ na to miała rosnąca liczba nowo tworzonych stanowisk, a co za tym idzie ofert pracy oraz malejąca stopa bezrobocia. Skoro pracownicy widzą i słyszą, że jest popyt na ich pracę to chcą za nią otrzymywać wyższe wynagrodzenie. Liczą też, że bardzo szybko znajdą zatrudnienie, jeżeli tylko zaczną go szukać. Posiłkując się prognozami Banku Światowego, zgodnie z którymi PKB Polski wzrośnie w 2018 roku o 4%, możemy zakładać, że w najbliższym czasie oczekiwania pracowników i czynniki motywujące ich do zmiany pracy nie zmienią się – komentuje Piotr Dziedzic.
Według wyników badań, pracownicy chętnie otrzymaliby podwyżkę- aż 56% badanych w IV kwartale.
W 2018 roku pracodawcy będą zmuszeni odpowiedzieć na coraz wyższe oczekiwania finansowe pracowników i kandydatów. Będą też wkładały więcej wysiłku w poszukiwanie nowych osób, a programy employer brandingowe będą zorientowane równolegle na intensywny dialog z kandydatami oraz na identyfikowanie i dbanie o najlepszych pracowników – dodaje Piotr Dziedzic.
O badaniu Confidence Index
Confidence Index to cykliczny sondaż przeprowadzany przez Michael Page, który bada nastroje wśród osób poszukujących pracy. Badania są prowadzone w wybranych krajach w Europie, Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Azji oraz Australii.
Badanie mierzy poziom optymizmu kandydatów na stanowiskach specjalistycznych i managerskich w odniesieniu do:
- szans na znalezienie nowej pracy,
- przewidywanego czasu trwania poszukiwań,
- oczekiwań wobec własnej sytuacji zawodowejsytuacji gospodarczej kraju
- powodów, które skłoniły ich do zmiany miejsca zatrudnienia.
W badaniu wzieli udział wzieli kandydaci, którzy aplikowali na ofertę pracy za pośrednictwem strony Michael Page
Przeczytaj wiecej na strronie Michael Page tutaj.