Co słychać w branży HR? – przegląd Linkedina
Zapraszamy na kolejny przegląd magazynu Rekruter. Tym razem postanowiliśmy sprawdzić, co dzieje się na Linkedin w branży HR. Oczywiście mamy na myśli aktywność i tematykę publikacji.
Z naszych obserwacji wynika, że tematyka większości postów, pojawiających się w ciągu ostatnich dwóch tygodni dotyczy:
- obecnych rekrutacji i projektów w firmach
- sytuacji w firmach
- promocji na usługi, zniżkach na produkty
- memy, głównie dotyczące pracy zdalnej lub „zostań w domu”, które zdobywają więcej reakcji niż posty związane z koronawirusem
Zauważyliśmy, że najwięcej postów w kontekście koronawirusa publikowanych jest przez osoby z firm consultingowych, doradczych, trenerskich. Dotyczą one głównie pracy zdalnej, dotacji, odszkodowań czy radzenia sobie ze stresem.
Twórcy podcastów czy blogów HRowych skupiają się na realizowaniu swoich zaplanowanych celów, czasami pojawiają się jednak tematy związane obecną sytuacją.
Branża HR nie pozostaje bez kontaktu, aczkolwiek czujemy lekki niedosyt. Zdajemy sobie sprawę z tego, że firmy skupiają się na komunikacji głownie za pomocą swoich oficjalnych profili.
Jednak w dobie kryzysu dobrze pamiętać, aby komunikacja wychodziła także od liderów.
Komunikacja w HR – wybrane przykłady
MoneyGram International
Grupa Progres
HR INFLUENCERS
Antal
To wybrane reakcje HRowców na sytuację, która dotyczy nas wszystkich. Niestety, aktywności na Linkedinie wśród osób na wysokich stanowiskach w branży HR nie znaleźliśmy wiele. Liczymy, że wkrótce zaobserwujemy większą aktywność.
Tym bardziej, że na jakiś czas komunikacja online pozostanie kluczowa.
Jeśli interesuje cię temat obecnej komunikacji wewnętrznej w firmach przeczytaj też Koronawirus – komunikacja w firmach.