|

Co słychać w branży HR? – przegląd Linkedina

Zapraszamy na kolejny przegląd magazynu Rekruter. Tym razem postanowiliśmy sprawdzić, co dzieje się na Linkedin w branży HR. Oczywiście mamy na myśli aktywność i tematykę publikacji.

Z naszych obserwacji wynika, że tematyka większości postów, pojawiających się w ciągu ostatnich dwóch tygodni dotyczy:

  • obecnych rekrutacji i projektów w firmach
  • sytuacji w firmach
  • promocji na usługi, zniżkach na produkty
  • memy, głównie dotyczące pracy zdalnej lub „zostań w domu”, które zdobywają więcej reakcji niż posty związane z koronawirusem

Zauważyliśmy, że najwięcej postów w kontekście koronawirusa publikowanych jest przez osoby z  firm consultingowych, doradczych, trenerskich. Dotyczą one głównie pracy zdalnej, dotacji, odszkodowań czy radzenia sobie ze stresem.

Twórcy podcastów czy blogów HRowych skupiają się na realizowaniu swoich zaplanowanych celów, czasami pojawiają się jednak tematy związane obecną sytuacją.

Branża HR nie pozostaje bez kontaktu, aczkolwiek czujemy lekki niedosyt. Zdajemy sobie sprawę z tego, że firmy skupiają się na komunikacji głownie za pomocą swoich oficjalnych profili.

Jednak w dobie kryzysu dobrze pamiętać, aby komunikacja wychodziła także od liderów.

Komunikacja w HR – wybrane przykłady

MoneyGram International

Zdjęcie jest zrzutem z ekranu komunikatu od HR Europe Money Gram International dla klientów i dotyczy sytuacji w czasie pandemii.

Grupa Progres

Zdjęcie jest zrzutem z ekranu wypowiedzi Cezarego Maciołka, MBA, dotyczącej Tarczy Antykryzysowej.

HR INFLUENCERS

Keep Calm and Work from Home. Zdjęcie jest  zrzutem z ekranu wypowiedzi Małgorzaty Górskiej HRI Influencer

Antal

Zrzut z ekranu wypowiedzi Artura Skiby i Sebastiana Sala na temat pracy zdalnej w firmie Antal.

To wybrane reakcje HRowców na sytuację, która dotyczy nas wszystkich. Niestety, aktywności na Linkedinie wśród osób na wysokich stanowiskach w branży HR nie znaleźliśmy wiele. Liczymy, że wkrótce zaobserwujemy większą aktywność.

Tym bardziej, że na jakiś czas komunikacja online pozostanie kluczowa.

Jeśli interesuje cię temat obecnej komunikacji wewnętrznej w firmach przeczytaj też Koronawirus – komunikacja w firmach.

Tagi: , ,