Concetrix
|

Concentrix stawia na Kraków. „Nie mogliśmy wybrać inaczej”

Concentrix w rankingu Great Place to Work znalazł się na liście najlepszych pracodawców na świecie. Obecnie amerykańska firma technologiczna prężnie rozwija swój trzeci oddział w Polsce. Z tej okazji rozmawiamy z Łukaszem Jezierskim, Head of Engineering, EMEA Software Solution Center w Concentrix m.in. o ambitnych planach przedsiębiorstwa w Krakowie, a także o tym, jacy specjaliści są poszukiwani.

***
Magazyn Rekruter: Concentrix jest globalnym dostawcą rozwiązań i technologii z zakresu customer experience. Co wyróżnia Państwa spośród innych podmiotów dostarczających rozwiązania tego typu?

Łukasz Jezierski, Head of Engineering, EMEA Software Solution Center w Concentrix: W Concentrix projektujemy, opracowujemy i prowadzimy innowacyjne projekty technologiczne z obszaru wspierania doświadczeń klienta (CX) dla ponad 1000 firm na całym świecie, w tym ponad 130 przedsiębiorstw z listy Fortune Global 500. Jako podmiot notowany na giełdzie zapewniamy tak naszym klientom, jak i pracownikom stabilność i bezpieczeństwo. Zależy nam na rozwijaniu długoterminowych relacji opartych na zaufaniu i profesjonalizmie, a o doskonałej obsłudze, jaką zapewniamy niech świadczy chociażby fakt, że z niektórymi z naszych klientów mamy umowy obejmujące aż 35 lat współpracy.

Jesteśmy uznanym międzynarodowym liderem technologicznym, zatrudniającym ponad 300 000 specjalistów w ponad 40 krajach na całym świecie, z biurami na sześciu kontynentach. W naszym portfolio znajdują się projekty przeznaczone dla przedsiębiorstw działających we wszystkich sektorach gospodarki, od branży motoryzacyjnej przez energetyczną i finansową po e-commerce, retail czy elektronikę użytkową. W Concentrix wprowadzamy na rynek rozwiązania, które przynoszą firmom większą wartość, redukują koszty i zapewniają szybszy obrót finansowy. Opracowujemy również wiele nowych technologii!

Zapewniają Państwo także twarde technologie. Jakie są kluczowe obszary działalności firmy w tym zakresie?

ŁJ: Faktycznie, wielu ludzi gdy myśli o branży CX przed oczyma widzi głównie pracę koncepcyjną silnie nastawioną na analizę trendów, projektowanie UX i kompetencje miękkie, takie jak budowanie relacji z klientem. Tymczasem za tymi wszystkimi obszarami stoi oprogramowanie, które umożliwia płynne i efektywne działanie. Nie ma współcześnie firmy, a już w szczególności firmy technologicznej, która nie opierałaby się w codziennej pracy na software. Concentrix nie jest tu wyjątkiem i dlatego prężnie rozwijamy dział Software Solutions, w którym oferować będziemy zarówno możliwości pracy zdalnej, jak i fizyczne biura, w których członkowie naszego zespołu będą mieli okazję pracować wspólnie nad rozwiązaniami.

Obecnie skupiamy się na wykorzystaniu AI, uczenia maszynowego, technik rozpoznawania twarzy (FRT) i przetwarzania języka naturalnego (NLP), a także stosujemy rozwiązania chmurowe i big data, nie wspominając o technologiach takich jak .NET, JAVA, HTML5, Node.js, ETL czy SQL/NoSQL i wiele innych. Prowadzimy również projekty wykorzystujące metaverse, rozszerzoną rzeczywistość OpenAI, blockchain i NFT. Z ogromnym zainteresowaniem podchodzimy do tych rewolucyjnych rozwiązań, które zmienią praktycznie wszystko, od gier online po sposób, w jaki kupujemy ubrania i tworzymy doświadczenia.

Czytaj również: UX Design to zawód przyszłości?

Concentrix rozwija się w Krakowie

Concentrix prężnie rozwija się na polskim rynku, otwierając trzecie biuro w naszym kraju. Jakie są Państwa plany dotyczące powstającego w Krakowie europejskiego centrum działu Software Solutions?

ŁJ: Krakowskie biuro jest wyjątkowe pod tym względem, że posłuży za siedzibę pierwszego europejskiego centrum Software Solutions naszej firmy. Będziemy rozwijać tutaj oprogramowanie i zaawansowane narzędzia IT na potrzeby własne i naszych klientów. W ciągu najbliższych lat chcemy stworzyć pod Wawelem centrum R&D, w którym będą powstawały innowacje technologiczne skierowane do firm z całego świata.

Mamy wielkie plany wobec naszej załogi w Krakowie i aby je zrealizować, spodziewamy się, że do końca 2023 roku zespół Software Solutions powiększy się czterokrotnie!

Czy krakowski oddział będzie w jakiś sposób wyróżniał się spośród innych, obecnych już na polskim rynku?

ŁJ: Krakowskie biuro jest trzecią lokalizacją Concentrix w Polsce, po Lublinie i Szczecinie, ale pierwszą dedykowaną w całości tworzeniu rozwiązań z obszaru oprogramowania. W Krakowie będziemy opracowywać technologie, które rewolucjonizują branżę obsługi klienta (CX) i umożliwiają naszym klientom pracę w warunkach ciągłej zmiany i regularnego wdrażania innowacji.

W Concentrix Software Solutions rozwijamy narzędzia, które transformują branżę CX wykorzystując do tego automatyzację, analitykę i sztuczną inteligencję. Działamy na co dzień w podejściu silnie zwinnym i skoncentrowanym na projekcie, co pozwala nam systematycznie rozbudowywać nasze portfolio i tworzyć wysokiej jakości, intuicyjne rozwiązania, które przynoszą organizacjom wartość już w pierwszych dniach od implementacji.

Z jakiego powodu wybór padł właśnie na stolicę Małopolski?

ŁJ: Proces wyboru lokalizacji na hub Concentrix Software Solutions przeprowadziliśmy metodycznie i kompleksowo. Braliśmy pod uwagę kilka miast w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, które analizowaliśmy pod kątem atrakcyjności inwestycji i naszych planów na rozwój w wieloletniej perspektywie.

Kraków od lat systematycznie pojawia się bardzo wysoko w międzynarodowych rankingach jako miasto przyjazne biznesowi, zagranicznym inwestorom i z atmosferą sprzyjającą rozwijaniu technologicznych innowacji. Nie bez powodu jest zresztą nazywane polską Doliną Krzemową. To prawdziwie europejski ośrodek z ogromnym potencjałem zarówno pod kątem dostępu do utalentowanych oraz ambitnych specjalistów, jak i infrastruktury IT na najwyższym poziomie. Jeśli do tych wszystkich zalet dodać jeszcze fakt, że zależy nam na rozwijaniu współpracy z ośrodkami akademickimi, a Kraków jest kluczowym miejscem na mapie prestiżowych technologicznych uczelni wyższych w regionie i w kraju, decyzja staje się oczywista. Nie mogliśmy wybrać inaczej.

Ilu pracowników będzie potrzebował krakowski odział? Jacy specjaliści są poszukiwani?

ŁJ: Obecnie w Concentrix Software Solutions pracuje ok. 20 fantastycznych specjalistów, ale chcemy więcej! Do końca roku zamierzamy powiększyć nasz zespół czterokrotnie, a docelowo w perspektywie najbliższych kilku lat liczymy na to, że w naszym europejskim centrum CSS w Krakowie pracę znajdzie ponad 300 osób. Aby wesprzeć ten wzrost, będziemy potrzebować wykwalifikowanej kadry specjalizującej się w różnych dziedzinach, w tym architektów chmury, inżynierów, analityków data science, programistów, full-stack developerów, front- i back-end developerów oraz specjalistów Agile (Scrum Masterów/Product Ownerów). Pracę u nas znajdą również Product/Program oraz Portfolio Managerowie, a także eksperci od obszaru User Experience (UX).

Jeśli chodzi o nasz zespół, podchodzimy elastycznie zarówno do miejsca wykonywania pracy, jak i formy zatrudnienia. Pozostawiamy naszym specjalistom wybór co do tego, czy chcą pracować w modelu stacjonarnym, hybrydowym czy zdalnym oraz czy interesuje ich umowa o pracę czy też wolą współpracować na zasadzie kontraktu B2B.

Czytaj również: Praca w Krakowie — największe firmy i najlepsi pracodawcy

Concentrix angażuje się w rozwój pracowników

Concentrix ma na koncie szereg wyróżnień z zakresu kultury organizacyjnej. W jaki sposób firma dba o satysfakcję swojego zespołu?

ŁJ: Jako firma oferujemy szerokie możliwości dla osób, które chcą pracować i rozwijać się w wiodącej globalnej firmie technologicznej. Wierzymy, że ludzie są naszą największą siłą i nie szczędzimy wysiłków, by o nich należycie zadbać. Nasz zespół może liczyć na konkurencyjne wynagrodzenie, prywatną opiekę medyczną i atrakcyjne plany ubezpieczeniowe, a także bonusy finansowe i rozliczne formy wsparcia rozwoju osobistego i zawodowego!

Kładziemy duży nacisk na poszerzanie umiejętności naszych ludzi. Pracownicy mają do dyspozycji platformę Concentrix University, w której można znaleźć tysiące warsztatów i kursów, częściowo z zewnętrznymi certyfikatami. W rozwoju pomagają im również wewnętrzne programy mentoringowe i wspierająca się globalna społeczność.

Z dumą mogę powiedzieć, że tworzymy w Concentrix kulturę, w której wyjątkowi ludzie budują karierę w IT, o jakiej zawsze marzyli. Nasze działania są doceniane nie tylko przez samych pracowników, ale również niezależne zewnętrzne organizacje. Jesteśmy na liście 25 najlepszych miejsc do pracy na świecie według rankingu Great Place to Work®. W samym tylko 2022 roku zdobyliśmy także 14 wyróżnień w plebiscycie Comparably Awards, a organizacja Best in Biz ogłosiła nasz wewnętrzny program na rzecz zrównoważonego rozwoju, One Earth, po raz drugi z rzędu najlepszym programem roku z obszaru sustainability w Ameryce Północnej.

Opracowanie: Sylwia Pyzik

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Sprawdź wszystkie komentarze