newsletter
[contact-form-7 404 "Not Found"]

COVID-19 – jak firmy przeciwdziałają?

253
[social_warfare]

Postanowiliśmy przeprowadzić ankietę wśród zarządzających dużymi korporacjami i podpytać, jak ich firmy starają reagować na rozprzestrzenianie się COVID-19. Poniżej przedstawiamy wyniki.

Walka z COVID-19 – praca zdalna

Zapytaliśmy pracodawców czy wprowadzili home office w swoich firmach ze względu na apele rządu i rozprzestrzenienie się COVID-19. 70 % ankietowanych odpowiedziało, że wprowadziło pracę zdalną całkowicie, 22% zrobiło to częściowo, a tylko 18% firm nie zrobiła tego wcale.

Czy zastosowali Państwo procedurę home office w firmie?

Jednocześnie 63% firm odpowiedziało, że pracuje całościowo na laptopach, a 37% – pracuje na komputerach stacjonarnych i laptopach. Jak sobie poradzili z tym problemem?

Jak wygląda home office w przypadku, kiedy część pracowników pracuje na stacjonarnym komputerze, a część firmy pracuje na laptopach? O to kilka propozycji:

  • dokupowane są brakujące laptopy
  • pracownicy otrzymują urządzenia zastępcze z zasobów własnych
  • wprowadzane są dyżury w firmach
  • pracownicy używają swojego prywatnego sprzętu, ale pracują na pulpitach firmowych
  • udostępnienie programów firmowych na prywatnym sprzęcie

Narzędzia home office

Zapytaliśmy także, z jakich narzędzi firmy korzystają najczęściej, aby skutecznie komunikować się z pracownikami. Chociaż dla większości firm to już standard, warto przypomnieć z czego korzystać. Kwestie zarządzania rozproszonym zespołem między innymi ułatwia:

  • Mirocsoft Teams
  • VPN
  • Jitsi
  • Skype
  • Hangouts
  • Time Camp
  • WebEx
  • Enova
  • Slack
  • Zoom
  • Trello

Poszukiwania talentów w dobie COVID-19

Wpływ COVID-19 na pozyskiwanie nowych kandydatów jest znaczący. Firmy dają sygnały o zamrożeniu procesów rekrutacyjnych lub całkowitym zrezygnowaniu z rekrutacji. Jednak 51 % ankietowanych odpowiedziało, że nadal poszukuje pracowników.

Czy w związku z koronawirusem nadal poszukują Państwo nowych kandydatów?

Jednocześnie aż ponad 50% firm zauważyło spadek zainteresowania kandydatów ofertami pracy w ostatnim czasie.

Czy w ostatnim czasie zauważyli Państwo spadek zainteresowania kandydatów ofertami pracy?

COVID-19 – dodatkowe środki ostrożności

Wśród najczęściej wymienianych przez firmy środków ostrożności są:

  • Żel antybakteryjny w firmie
  • Instrukcja mycia rąk
  • Mierzenie temperatury
  • Ogólna obserwacja samopoczucia pracowników

Skąd firmy czerpią informację na temat kornawirusa?

Fakenewsów związanych z COVID-19 w sieci nie brakuje. Również firmy są narażone na rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, gdzie pracodawcy sięgają po rzetelne źródło informacji.

W większości odpowiedzi wskazywano:

  • ścisłą współpracę z działem prawnym
  • monitorowanie mediów
  • monitorowanie oświadczeń rządowych oraz oświadczeń GIS-u
  • konsultacje z lekarzami
  • rozmowy z organizacjami branżowymi
  • wymianę doświadczeń z innymi firmami
  • ścisłą współpracę z klientami

O tym, jak koronawirus wpływa na pracodawców pisaliśmy również TUTAJ.