COVID-19 – jak firmy przeciwdziałają?
Postanowiliśmy przeprowadzić ankietę wśród zarządzających dużymi korporacjami i podpytać, jak ich firmy starają reagować na rozprzestrzenianie się COVID-19. Poniżej przedstawiamy wyniki.
Walka z COVID-19 – praca zdalna
Zapytaliśmy pracodawców czy wprowadzili home office w swoich firmach ze względu na apele rządu i rozprzestrzenienie się COVID-19. 70 % ankietowanych odpowiedziało, że wprowadziło pracę zdalną całkowicie, 22% zrobiło to częściowo, a tylko 18% firm nie zrobiła tego wcale.
Czy zastosowali Państwo procedurę home office w firmie?
Jednocześnie 63% firm odpowiedziało, że pracuje całościowo na laptopach, a 37% – pracuje na komputerach stacjonarnych i laptopach. Jak sobie poradzili z tym problemem?
Jak wygląda home office w przypadku, kiedy część pracowników pracuje na stacjonarnym komputerze, a część firmy pracuje na laptopach? O to kilka propozycji:
- dokupowane są brakujące laptopy
- pracownicy otrzymują urządzenia zastępcze z zasobów własnych
- wprowadzane są dyżury w firmach
- pracownicy używają swojego prywatnego sprzętu, ale pracują na pulpitach firmowych
- udostępnienie programów firmowych na prywatnym sprzęcie
Narzędzia home office
Zapytaliśmy także, z jakich narzędzi firmy korzystają najczęściej, aby skutecznie komunikować się z pracownikami. Chociaż dla większości firm to już standard, warto przypomnieć z czego korzystać. Kwestie zarządzania rozproszonym zespołem między innymi ułatwia:
- Mirocsoft Teams
- VPN
- Jitsi
- Skype
- Hangouts
- Time Camp
- WebEx
- Enova
- Slack
- Zoom
- Trello
Poszukiwania talentów w dobie COVID-19
Wpływ COVID-19 na pozyskiwanie nowych kandydatów jest znaczący. Firmy dają sygnały o zamrożeniu procesów rekrutacyjnych lub całkowitym zrezygnowaniu z rekrutacji. Jednak 51 % ankietowanych odpowiedziało, że nadal poszukuje pracowników.
Czy w związku z koronawirusem nadal poszukują Państwo nowych kandydatów?
Jednocześnie aż ponad 50% firm zauważyło spadek zainteresowania kandydatów ofertami pracy w ostatnim czasie.
Czy w ostatnim czasie zauważyli Państwo spadek zainteresowania kandydatów ofertami pracy?
COVID-19 – dodatkowe środki ostrożności
Wśród najczęściej wymienianych przez firmy środków ostrożności są:
- Żel antybakteryjny w firmie
- Instrukcja mycia rąk
- Mierzenie temperatury
- Ogólna obserwacja samopoczucia pracowników
Skąd firmy czerpią informację na temat kornawirusa?
Fakenewsów związanych z COVID-19 w sieci nie brakuje. Również firmy są narażone na rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, gdzie pracodawcy sięgają po rzetelne źródło informacji.
W większości odpowiedzi wskazywano:
- ścisłą współpracę z działem prawnym
- monitorowanie mediów
- monitorowanie oświadczeń rządowych oraz oświadczeń GIS-u
- konsultacje z lekarzami
- rozmowy z organizacjami branżowymi
- wymianę doświadczeń z innymi firmami
- ścisłą współpracę z klientami
O tym, jak koronawirus wpływa na pracodawców pisaliśmy również TUTAJ.