Czy biznes ma w sobie kolory tęczy? – pracownicy LGBT
Osoby należące do mniejszości seksualnych nie mają lekko. Okazuje się jednak, że wiele firm angażuje się w postulaty LGBT+, a tęczowe barwy coraz częściej oplatają loga znanych marek. Czy to kolejny chwyt marketingowy czy nowe perspektywy dla firm?
Z raportu opublikowanego przez Fundację Amerykańskiej Izby Handlowej wynika, że stosowanie zasad przyjaznych dla osób LGBT w firmie to nie tylko właściwa rzecz, ale progres dla całego biznesu.
Raport ten wykazał, że firmy zrzeszające osoby LGBT przyciągają lepsze talenty i zmniejszają rotację pracowników. Okazało się również, że spółki publiczne, które prowadzą politykę przyjazną osobom LGBT, odnotowały wzrost cen akcji średnio o 6,5% w porównaniu z ich odpowiednikami z branży. – The Guardian.
Osoby LGBT często jednak ukrywają lub bagatelizują aspekty swojego prawdziwego ja, aby uniknąć dyskryminacji.
Tylko 77 krajów zakazuje dyskryminacji w zatrudnieniu ze względu na orientację seksualną.
Jak podaje Catalyst, 15 czerwca 2020 roku Sąd Najwyższy Stanów Zjednoczonych orzekł, że Ustawa o prawach obywatelskich z 1964 roku chroni pracowników przed dyskryminacją ze względu na orientację seksualną lub tożsamość płciową. Oznacza to, że pracownicy w całych Stanach Zjednoczonych nie mogą zostać zwolnieni za bycie LGBT.
You and your family are a disgrace to the LGBT+ community. We don’t want you in our business. https://t.co/361nd7oUrg
— Affinity Magazine (@TheAffinityMag) June 1, 2020
Glassdoor wykazuje z kolei listę liderów w zatrudnianiu osób LGBT na rzecz wspierania równości. Na jej czele stoi m.in. Google, Microsoft, Visa, Ikea czy Coca–Cola.
Amazing Companies That Champion LGBTQ Equality Hiring Now https://t.co/fhlQCCKzUy
— Glassdoor (@Glassdoor) June 9, 2020
Siłę nabywczą społeczności LGBT+ na świecie szacuje się na 4,6 bln dol. rocznie.
To więcej niż PKB Niemiec. – podaje Forbes. Naukowcy z Uniwersytetu Vanderbilta, którzy przeanalizowali dane z badania National Health Interview Survey z lat 2013–2015, odkryli, że amerykańscy homoseksualiści zarabiają obecnie o jakieś 10 proc. więcej od swoich heteroseksualnych kolegów na podobnych stanowiskach.
Kto zarabia najwięcej?
Tęczowy marketing
Na Zachodzie naturalnym jest, że środowiska LGBT+ stanowią kluczową grupę konsumentów i z każdym kolejnym rokiem ta grupa na świecie rośnie. Niestety w Polsce jej potrzeby są często ignorowane. Tymczasem okazuje się, że osobom LGBT+ jest stosunkowo najbliżej do modelu tzw. idealnego konsumenta. Często zarabiają więcej, a dodatkowo większość z nich należy do grupy DINKY, czyli Double Income No Kids Yet – Forbes.
Polakom akceptacja tego trendu, zajmuje jednak więcej czasu. Blisko połowa z naszych rodaków niechętnie patrzy na zaangażowanie wielu firm w Polsce po stronie homolobby – pch24.pl.
Większość z ankietowanych wykazała obojętność, co oznacza, że uświadamianie istoty równości ma sens.
„We are going backwards, not forwards”
Poland has been called the worst country in the EU for LGBT rights@BenInLDN visited so-called 'LGBT-free’ zones in the country, and explored what life is like for gay people living there https://t.co/lpIsdsFBaV pic.twitter.com/jEjqXYVgdH
— BBC News (World) (@BBCWorld) July 9, 2020
Wraz z początkiem czerwcowego Miesiąca Dumy, spora część popularnych marek pokazała w mediach społecznościowych swoje wsparcie dla środowisk LGBT poprzez nałożenie na zdjęcie profilowe tęczowego filtra lub dodanie do logo sześciokolorowego emblematu. Taki krok okazał się ryzykowny, ponieważ znaleźli się klienci niezadowoleni z tego kroku, a niektórzy zaczęli grozić nawet bojkotem „tęczowym” markom. – Spidersweb.
Here’s a thought, @PrideInLondon . Two of the major sponsors of Pride in London – Citibank and Starbucks – have considerable business interests in Poland. As corporate allies, it would be good to see them demonstrating their support of Polish LGBT+ people under attack. pic.twitter.com/FGNY8MlIAv
More Color, More Pride.
Because every story is important and representation matters, @AmberHikes shares the meaning of the More Color, More Pride flag, which she originally concepted and popularized in 2017. pic.twitter.com/VVa0hKoA6Z
Miejsca przyjazne LGBT+
Na stronie mambiznes czytamy, że Środowisko LGBT+ stworzyło bazę firm, w których zamieszczane są miejsca przyjazne dla tej społeczności. Dodatkowo twórcy zdecydowali się rozsyłać bezpłatnie naklejki z napisem „Miejsca przyjazne LGBT+”.
W Polsce większą tolerancją wykazują się głównie duże miasta jak Warszawa czy Kraków. Pojawia się jednak coraz więcej mniejszych miejscowości.
Mapa miejsc przyjaznych LGBT+ 🏳️🌈🏳️⚧ może okazać się pomocna podczas Twoich wizyt w różnych częściach kraju lub…
Opublikowany przez GayPlaces.pl
Temat mniejszości seksualnych jest ostatnio w Polsce wyjątkowo gorący. Ludzie LGBT muszą się zmagać się z dyskryminacją. Na szczęście coraz więcej dużych firm i znanych marek okazuje im swoje wsparcie. Szanujemy takie inicjatywy : )
Czytaj również – Nie żegnajmy, mówmy do zobaczenia – HRwspiera
Autor: Nina Jacyszyn