newsletter
[contact-form-7 404 "Not Found"]

Czy biznes ma w sobie kolory tęczy? – pracownicy LGBT

677
[social_warfare]

Osoby należące do mniejszości seksualnych nie mają lekko. Okazuje się jednak, że wiele firm angażuje się w postulaty LGBT+, a tęczowe barwy coraz częściej oplatają loga znanych marek. Czy to kolejny chwyt marketingowy czy nowe perspektywy dla firm?

Z raportu opublikowanego przez Fundację Amerykańskiej Izby Handlowej wynika, że stosowanie zasad przyjaznych dla osób LGBT w firmie to nie tylko właściwa rzecz, ale progres dla całego biznesu.

Raport ten wykazał, że firmy zrzeszające osoby LGBT przyciągają lepsze talenty i zmniejszają rotację pracowników. Okazało się również, że spółki publiczne, które prowadzą politykę przyjazną osobom LGBT, odnotowały wzrost cen akcji średnio o 6,5% w porównaniu z ich odpowiednikami z branży.  – The Guardian.

Osoby LGBT często jednak ukrywają lub bagatelizują aspekty swojego prawdziwego ja, aby uniknąć dyskryminacji.

Tylko 77 krajów zakazuje dyskryminacji w zatrudnieniu ze względu na orientację seksualną.

Jak podaje Catalyst, 15 czerwca 2020 roku Sąd Najwyższy Stanów Zjednoczonych orzekł, że Ustawa o prawach obywatelskich z 1964 roku chroni pracowników przed dyskryminacją ze względu na orientację seksualną lub tożsamość płciową. Oznacza to, że pracownicy w całych Stanach Zjednoczonych nie mogą zostać zwolnieni za bycie LGBT.

Glassdoor wykazuje z kolei listę liderów w zatrudnianiu osób LGBT na rzecz wspierania równości. Na jej czele stoi m.in. Google, Microsoft, Visa, Ikea czy Coca–Cola.

Siłę nabywczą społeczności LGBT+ na świecie szacuje się na 4,6 bln dol. rocznie.

To więcej niż PKB Niemiec. – podaje Forbes. Naukowcy z Uniwersytetu Vanderbilta, którzy przeanalizowali dane z badania National Health Interview Survey z lat 2013–2015, odkryli, że amerykańscy homoseksualiści zarabiają obecnie o jakieś 10 proc. więcej od swoich heteroseksualnych kolegów na podobnych stanowiskach.

     Kto zarabia najwięcej?

Tęczowy marketing

Na Zachodzie naturalnym jest, że środowiska LGBT+ stanowią kluczową grupę konsumentów i z każdym kolejnym rokiem ta grupa na świecie rośnie. Niestety w  Polsce jej potrzeby są często ignorowane. Tymczasem okazuje się, że osobom LGBT+ jest stosunkowo najbliżej do modelu tzw. idealnego konsumenta. Często zarabiają więcej, a dodatkowo  większość z nich należy do grupy DINKY, czyli Double Income No Kids YetForbes.

Polakom akceptacja tego trendu, zajmuje jednak więcej czasu. Blisko połowa z naszych rodaków niechętnie patrzy na zaangażowanie wielu firm w Polsce po stronie homolobby – pch24.pl.

Większość z ankietowanych wykazała obojętność, co oznacza, że uświadamianie istoty równości ma sens.

Wraz z początkiem czerwcowego Miesiąca Dumy, spora część popularnych marek pokazała w mediach społecznościowych swoje wsparcie dla środowisk LGBT poprzez nałożenie na zdjęcie profilowe tęczowego filtra lub dodanie do logo sześciokolorowego emblematu. Taki krok okazał się ryzykowny, ponieważ znaleźli się klienci niezadowoleni z tego kroku, a niektórzy zaczęli grozić nawet bojkotem „tęczowym” markom. – Spidersweb.

Miejsca przyjazne LGBT+

Na stronie mambiznes czytamy, że Środowisko LGBT+ stworzyło bazę firm, w których zamieszczane są miejsca przyjazne dla tej społeczności. Dodatkowo twórcy zdecydowali się rozsyłać bezpłatnie naklejki z napisem „Miejsca przyjazne LGBT+”.

W Polsce większą tolerancją wykazują się głównie duże miasta jak Warszawa czy Kraków. Pojawia się jednak coraz więcej mniejszych miejscowości.

Mapa miejsc przyjaznych LGBT+ 🏳️‍🌈🏳️‍⚧ może okazać się pomocna podczas Twoich wizyt w różnych częściach kraju lub…

Opublikowany przez GayPlaces.pl Poniedziałek, 10 lutego 2020

Temat mniejszości seksualnych jest ostatnio w Polsce wyjątkowo gorący. Ludzie LGBT muszą się zmagać się z dyskryminacją. Na szczęście coraz więcej dużych firm i znanych marek okazuje im swoje wsparcie. Szanujemy takie inicjatywy : )

Czytaj również – Nie żegnajmy, mówmy do zobaczenia – HRwspiera

Autor: Nina Jacyszyn