newsletter
[contact-form-7 404 "Not Found"]

ecommerce wychodzi z sieci

74
[social_warfare]

Firma eObuwie w konkursie money.pl została nagrodzona w kategoriach “Firma Roku” i “Technologia, która zmieniła zasady gry”. W 2018 roku jeden z najbardziej popularnych sklepów internetowych w Polsce postanowił wyjść z sieci do klientów poprzez sklepy stacjonarne.

Magazyn Rekruter: eobuwie  w przeciągu niecałego roku otworzyło 11 salonów stacjonarnych w Polsce. Skąd taka decyzja?

Konrad Jezierski, Dyrektor ds. Retail w eobuwie.pl: Połączenie dwóch ważnych celów: z jednej strony docieramy sklepami do nowej grupy klientów, osób które dotychczas zakupy online robiły rzadko albo wcale. Z drugiej strony, pogłębiamy relację z marką naszych klientów internetowych, oferując im dodatkowe możliwości odbioru zakupów zamówionych online czy zamawiania produktów zdalnie, do przymierzenia w salonie, bez konieczności zakupu.

Jakie były potrzeby rekrutacyjne i ilu pracowników zatrudniono?

W samych salonach stacjonarnych zatrudniliśmy 160 osób, a prowadzimy dalsze rekrutacje. Spełniliśmy dotychczasowe potrzeby rekrutacyjne dla istniejących sklepów, ale stale mamy otwarte pozycje dla nowo tworzonych salonów. 

Jakie metody i narzędzia rekrutacyjne zostały wykorzystane do rekrutacji w tak krótkim czasie?

W tak dynamicznym projekcie rzeczywiście trzeba wykazać się wszechstronnością i sięgać po różnorodne metody. Stosowaliśmy zarówno konwencjonalne metody rekrutacyjne, jak i te mniej konwencjonalne. Nie do przecenienia był networking online i od lat budowana sieć kontaktów przez nasz zespół HR. Coraz większą rolę odgrywa promocja i obecność w mediach społecznościowych. Dużą wartość miało oczywiście strukturalne wsparcie ze strony grupy CCC. W wybranych miastach prowadziliśmy kampanię outdoor. Można powiedzieć, że sięgnęliśmy po większość narzędzi w palecie HR-owca.

Czy można już podsumować jak do tej pory sprawdza się sprzedaż w salonach w porównaniu ze sprzedażą internetową?

Sprzedaż stacjonarna to coraz ważniejsze narzędzie sprzedażowe w naszym wielokanałowym portfolio. Pełni istotną rolę wspierającą sprzedaż online i pomaga nam pozyskiwać nowych klientów. Jesteśmy na ten moment zadowoleni z wyników i zamierzamy kontynuować rozwój sieci. 

Jakie jest prawdopodobieństwo, że inne sklepy z branży e-commerce pójdą Państwa śladami i otworzą salony stacjonarne?

Nie będziemy wróżyć z fusów. Wierzymy w otwartość na nowe pomysły. Patrząc szerzej, globalni liderzy ecommerce tacy jak Amazon czy Alibaba inwestują w sklepy stacjonarne i sprzedaż wielokanałową. Jak będzie na rynkach Europy Środkowej i Zachodniej czas pokaże.