Ilustracja do notatki prasowej pt. "ESG update. 72 % Polaków uważa, że marki powinny poruszać kwestie ważne dla swoich konsumentów i pracowników"
|

ESG update. 72 % Polaków uważa, że marki powinny poruszać kwestie ważne dla swoich konsumentów i pracowników

Nowe regulacje prawne, rosnąca świadomość i zmiana oczekiwań konsumentów oraz przede wszystkim nowe wyzwania globalne jak np. społeczna odpowiedzialność marek, ład korporacyjny, etyka czy walka o ochronę środowiska to zagadnienia, przed którymi staje dziś biznes. Zatem nic dziwnego, że niemal połowa agencji PR (w ujęciu globalnym) spodziewa się największych inwestycji swoich klientów w tym właśnie obszarze.[1] W Polsce wzrost świadomości na temat ESG (ang. Environment, Social Responsibility, Corporate Governance), czyli kluczowych czynników pozafinansowej oceny firm i organizacji, to z jednej strony wynik unijnej dyrektywy CSRD, z drugiej zaś presji konsumenckiej – aż 72% Polaków uważa, że firmy powinny poruszać kwestie ważne dla swoich konsumentów i pracowników[2].

Ogólną świadomość istnienia celów zrównoważonego rozwoju ma większość polskich dużych i średnich firm[3]. Systematyczne działania na rzecz ich realizacji deklaruje 64% dużych przedsiębiorstw, ale już w przypadku średnich, małych i mikrofirm zaangażowanie jest niewielkie. Wyzwanie, jakie stoi dziś przed specjalistami ds. komunikacji, to zrozumienie zasad ESG i konstruowanie na ich podstawie precyzyjnych, łatwych do przyswojenia przekazów. W trendbooku Grupy Roboczej PR IAB Polska „ESG Update” piszemy m.in. o tym, jak integrować ESG w strategiach biznesowych, opisujemy dobre praktyki w obszarach komunikacji i budowania marki, wysuwamy praktyczne wnioskimówi Joanna Berlińska, szefowa Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska, Head of PR & Communications, Founder, Lightscape.

Według Daniela Czoka, dyrektora marketingu LG Electronics Polska w biznesie coraz bardziej liczy się opinia ludzi, co pokazuje, jak ESG zmienia oblicze biznesu. W publikacji „ESG Update” rozkłada on na czynniki pierwsze proces wywierania presji konsumenckiej na przedsiębiorstwa, wymienia korzyści wdrażania zasad ESG w firmach, a także odpowiada na kluczowe pytanie – czy działalność zgodna z założeniami odpowiedzialności społecznej jest dobrą strategią biznesową.

Zrównoważony rozwój to nie tylko budowanie zaufania i lojalności konsumentów i partnerów biznesowych. Integrowanie ESG w strategiach biznesowych przynosi nowe możliwości innowacji i rozwoju, pomaga lepiej zarządzać ryzykiem regulacyjnym, operacyjnym i wizerunkowym, niewątpliwie jest także czynnikiem branym pod uwagę przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych. Trendy, takie jak ochrona zasobów naturalnych, zrównoważone inwestycje, nacisk na polityki promujące równość, różnorodność, inkluzywność i powszechne raportowanie, to odpowiedź na globalne wyzwania, przed jakimi wszyscy dziś stoimy jako branża dodaje Włodzimierz Schmidt, CEO IAB Polska.

ESG Update – co jeszcze w trendbooku?

W nowej publikacji Grupy Roboczej PR IAB Polska o roli social responsibility w budowaniu marki pracodawcy w trudnej branży, jaką jest windykacja, mówi Agnieszka Surowiec, Brand and Comms Director z Intrum Polska.

Z kolei o nowych przepisach unijnych, nakładających na firmy obowiązek sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju, pisze Ewa Ziętek-Maciejczyk, dyrektor ds. projektów i komunikacji w IAB Polska.

Natomiast o seniorach w strategiach ESG rozmawiają Joanna Mielczarek, Bernadetta Kędra (Stowarzyszenie mali bracia Ubogich) i Karolina Kulig (Marketing & PR Managerka w LUCKYYOU).

Czy firmy faktycznie wdrażają wysokie standardy zrównoważonego rozwoju i co im to daje? O certyfikacji B Crop opowiadają Berenika Pel i Paulina Kaczmarek (DANONE) w rozmowie z Magdaleną Feliniak.

Na koniec ważne dla wielu pracodawców pytanie – czy niskobudżetowe działania CSR mogą odegrać znaczącą rolę w budowaniu wizerunku firmy? Odpowiada Maciej Kikta w case study firmy Smartney. Więcej na temat trendów w ESG przeczytacie w publikacji Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska.


[1] http://raportstrategiczny.iab.org.pl/digital-pr/

[2] ESG Update, Publikacja Grupy Roboczej IAB Polska

[3] Badanie przeprowadzone na zlecenie Polskiego Instytutu Ekonomicznego na próbie 1500 przedsiębiorstw.

Przeczytaj także:

guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Sprawdź wszystkie komentarze