„Follow the Leaders”: Pro Progressio nie spoczywa na laurach i wyznacza nowe trendy konferencyjne
2 i 3 października głównym ośrodkiem sektora nowoczesnych usług dla biznesu stanie się Trójmiasto. Wszystko za sprawą prestiżowego wydarzenia biznesowego „Follow the Leaders”, organizowanego przez Pro Progressio. Z tej okazji nie mogliśmy odmówić sobie przyjemności spotkania z Wiktorem Doktór, Prezesem Pro Progressio, który zapewnia, że nie zamierza powielać utartych modeli konferencyjnych. Zamiast tego rozszerza grono adresatów, zmienia formułę konkursu i podchodzi do organizacji wielopłaszczyznowo. Zapowiada, że oprócz mocnej warstwy merytorycznej nie zabraknie także czasu na nawiązywanie nowych biznesowych relacji.
W tym roku wracacie na Pomorze, a dokładniej do Trójmiasta. Co skłoniło Was do wyboru tej lokacji?
Wiktor Doktór: Rzeczywiście, to kolejny raz, gdy realizujemy doroczne wydarzenie w Trójmieście. Powodów jest całe mnóstwo, zaczynając od bardzo prostego – rozwój sektora nowoczesnych usług dla biznesu jest mocno wpisany w strategię rozwoju Pomorza. To jedna z kilku branż, na które władze samorządowe szczególnie zwracają uwagę, w związku z czym są przychylne organizowaniu tego typu wydarzeń. Invest in Pomerania jest też partnerem strategicznym „Follow the Leaders. Pro Progressio Summit 2024”, wspólnie wymyśliliśmy koncepcję całości.
Z drugiej strony, niezależnie od podejścia władz samorządowych, sektor nowoczesnych usług dla biznesu, jak i na przykład sektor zielony, o którym będziemy wiele w tym roku mówić, bardzo dobrze rozwija się w Trójmieście i ogólnie na Pomorzu. Także jest to naturalne środowisko, aby tego typu spotkania organizować. Osobiście jeszcze patrzę na to także pod kątem połączenia przyjemnego z pożytecznym. To idealne miejsce zarówno na networking, jak i relaks po godzinach.
Wydarzeniu towarzyszy organizacyjny rozmach. Czego tym razem mogą spodziewać się uczestnicy?
Wyszliśmy z założenia, że wydarzenia biznesowe dla sektora nowoczesnych usług dla biznesu nie powinny być izolowane od innych branż. Powinny być też kierowane do różnych grup zainteresowań, czyli nie tylko do top managementu, ale także na przykład do działów handlowych, rekrutacyjnych, team leaderów, którzy są najniższym poziomem zarządzania w organizacjach. Warto, by były również związane z innymi ważnymi zjawiskami, które występują w danym roku lub w danym czasie na świecie.
Na „Follow the Leaders” składają się dwie konferencje, czyli konferencja BSS, stricte kierowana do centrów usług wspólnych branży BPO. Druga konferencja to EKO Transformacje, na której poruszymy bardzo ważne tematy związane z dekarbonizacją, ekonomią cyrkularną, czyli kwestie, które dotyczą prawie każdej branży. Potem dołożyliśmy do tego targi biznesowe, targi pracy i warsztaty dla team leaderów. Osobiście jestem bardzo dumny, że poszliśmy w takim kierunku. Organizujemy również małe, zamknięte spotkania networkingowe dla kadry C-level. Oprócz tego mamy jeszcze tę część bardziej networkingowo-rozrywkową, bo całe wydarzenie rozpoczyna się tak zwanym Beforkiem, gdzie możemy już na starcie zintegrować ze sobą prelegentów, partnerów i uczestników. Z kolei kończymy galą biznesową, podczas której odbędzie się finał konkursu Pro Tiger, gdzie nagrodzimy różne organizacje w 16 kategoriach.
Wprowadziliśmy też coś rozrywkowego dla uczestników targów i warsztatów. Wtedy, kiedy kadra C-level jest na gali, uczestnicy warsztatów i targów mają zorganizowany koncert w klubie Parlament w Gdańsku. Także poza wiedzą, mogą się też trochę pobawić.
Zmianie uległa także formuła konkursu. Z czego wynikała potrzeba modyfikacji?
Konkurs Outsourcing Stars miał 10 edycji. Idea tamtego konkursu była taka, że porównywaliśmy głównie wzrosty rok do roku organizacji w kilkunastu kategoriach. Był to konkurs oparty o algorytm matematyczny, który po prostu porównywał dane.
Teraz zmiana opiera się na dwóch kwestiach, na które warto zwrócić uwagę. Po pierwsze zmieniliśmy samą nazwę, usuwając słowo outsourcing. Było to przez nas zamierzone, dlatego że w Polsce paradoksalnie słowo outsourcing nie zawsze kojarzy się z tym, z czym powinno się kojarzyć. Chcieliśmy od tego słowa odejść, żeby nie ograniczać niektórym organizacjom możliwości wzięcia udziału w tej inicjatywie.
Konkurs w tym roku nazywa się PRO Tiger. Tygrys kojarzy się z Pro Progressio. To jest dynamiczne zwierzę, które ciągle idzie do przodu. Samo słowo PRO oznacza z kolei, że coś jest super, że jest najlepsze, że ma za sobą idącą jakość i wartość. Chcieliśmy pokazać, że jest to nazwa uniwersalna, nieprzypisana do jednego segmentu rynku, jakim może być outsourcing. Natomiast w kwestii zmian w samej formule – postanowiliśmy zaangażować Jury.
Nasze Jury składa się z przedstawicieli ambasadorów Pro Progressio, to są osoby reprezentujące różne branże – od consultingu, przez nieruchomości i HR, po prawo. Zgłoszenia będą więc oceniane z wielu perspektyw, co podnosi rangę nagrody, pokazuje jej uniwersalność. W tej chwili zakończyliśmy już etap zbierania zgłoszeń do konkursu. Jury rozpoczęło pracę, a wyniki poznamy na gali.
Ze względu na tematykę naszego magazynu targi pracy są nam szczególnie bliskie. Co wyróżnia je na tle konkurencji?
Targi pracy organizujemy na terenie Expo Gdańsk, to jedna z sześciu lokalizacji, gdzie będą odbywać się różne inicjatywy związane z wydarzeniem „Follow the Leaders”. Połączyliśmy targi pracy z targami biznesowymi, aby dać jeszcze szerszą perspektywę. W sąsiedztwie targów odbywa się konferencja Eko Transformacje.
Uważamy, że człowiek jest podstawą każdego biznesu. Żyjemy w świecie automatyzacji, robotyzacji, technologii, natomiast nic nie zastąpi nam ludzi, którzy tworzą biznesy i je rozwijają, szczególnie w świecie nowoczesnych usług dla biznesu.
Na konferencji będziemy gościć przeróżne profile osób, które pracują w tym sektorze, więc idea zorganizowania targów pracy jest taka, że z jednej strony chcemy pokazać firmom, które chcą się wystawić, że mogą zaprezentować swoją ofertę rynkową, podejście do pracowników i strategię rozwoju, by zrekrutować pracowników. Z drugiej strony chcemy, żeby tym stoiskom, nazwijmy to wystawienniczym, towarzyszyła też kolejna warstwa merytoryczna. Podczas targów pracy mamy mniejszą scenę, gdzie będą realizowane maksymalnie 30-minutowe wystąpienia o charakterze HR-owym. Będziemy mówili o tematach rekrutacyjnych, onboardingu, o tym, jak prosić o podwyżkę, o kwestiach, które są przyjazne dla środowiska pracowników zarówno z perspektywy kandydata, jak i pracodawcy. To jest kolejny element warstwy merytorycznej, który wpisaliśmy w stosunkowo prostą strukturę targów. Zatem serdecznie zapraszam. Mamy jeszcze miejsca, żeby się na targach pokazać. Na pewno zadbamy o to, żeby było o nich głośno!
Czym tegoroczna edycja wyróżnia się na tle poprzednich?
Przez lata analizowaliśmy rynek głównie w obszarze sektora nowoczesnych usług dla biznesu i zauważyliśmy, że grupą osób, które nie do końca są zaopiekowane w należyty sposób, są team leaderzy, a są jedną z kluczowych grup w organizacji. To oni zarządzają zespołami na najniższym szczeblu, jako pierwsi raportują wyżej, i są pierwszymi, od których oczekuje się konkretnych wyników pracy zespołów. Wielokrotnie są to osoby, które awansują na swoje stanowiska z uwagi na to, że były dobrymi pracownikami, ale nie zostały do roli team leadera odpowiednio przygotowane. Stąd tak ważne dla nas są warsztaty dla team leaderów. Może w nich uczestniczyć, tylko i aż, 120 osób. W skali całego kraju, gdzie mówimy, że w samym sektorze BSS jest zatrudnionych ponad 30 tys. osób na stanowiskach Team Leaderów, to jest tylko kropla w morzu potrzeb. Natomiast ten temat jest dla nas na tyle istotny, że niezależnie od samych warsztatów, w których uczestnicy będą mogli brać udział przez cały dzień, wprowadziliśmy go także jako element konferencji BSS, żeby tę rolę Team Leadera w organizacji odpowiednio omówić.
Spójrzmy raz jeszcze na wspomnianą warstwę merytoryczną wydarzenia. Czy są jakieś tematy, czy trendy, na które będziecie chcieli zwrócić szczególną uwagę uczestników?
W tej kwestii nie unikniemy jednak podziału pomiędzy tymi dwiema konferencjami. Jeżeli spojrzymy na Eko Transformacje, to tu na pewno dużą uwagę będziemy przykładali do raportowania ESG, które zaraz będzie obowiązkowe dla ogromnej rzeszy przedsiębiorców. I to jest temat, który będzie się od teorii po praktykę przejawiał. Natomiast w tej części związanej z nowoczesnymi usługami dla biznesu, będziemy mieli kilka wątków, które na pewno wypłyną i zostaną mocniej zaakcentowane. Chociażby wspomniana wcześniej technologia, od niej nie uciekniemy, dużo się mówi o blockchainie, robotyzacji, sztucznej inteligencji. Tu specjalnie ściągamy prelegentów spoza Polski, a nawet Europy, żeby ich głos dotarł także do nas. Będziemy mieć kilkoro gości ze Stanów Zjednoczonych, mamy przyjemność gościć m.in. Shelli A. Ryan, założycielkę i Prezeskę, The CX Blockchain Institute. Przewrotnie powiem, że w grupie prelegentów mamy absolutnie gwiazdy, w tym roku i to paradoksalnie nie są gwiazdy z telewizora. To są eksperci w swoim fachu, reprezentując przeróżne organizacje z Polski i ze świata.
Chciałbym jeszcze podkreślić, że za każdym razem, kiedy tworzymy agendę naszego dorocznego wydarzenia, jest to wynik całorocznych rozmów z biznesem i odpowiedź na najbardziej nurtujące go pytania.
***
„Follow the Leaders” to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu profesjonalistów reprezentujących sektor nowoczesnych usług biznesowych, oferujące nie tylko okazję do zdobycia wiedzy, ale również nawiązania cennych relacji biznesowych.
Partnerami strategicznymi „Follow the Leaders” są: Invest in Pomerania, KPMG oraz SS&C Blue Prism.
Więcej informacji na temat wydarzenia, pełny program oraz rejestracja dostępne są na stronie: followtheleaders.pl