|

Giełda kryptowalut EXMO planuje globalną ekspansję i rozpoczyna od polskiego rynku

Kijów, 23 sierpnia 2022 EXMO to ukraińska giełda kryptowalut z siedzibą w Kijowie i Londynie. Działa od 2014 roku, co czyni ją jedną z pierwszych giełd kryptowalutowych. Zespół EXMO ma ambitne plany na 2022 rok: wkrótce uruchomi funkcję stakingu oraz szkołę kryptowalut, domyka właśnie uzyskanie licencji na działalność w USA, aktywnie rozwija się na rynkach europejskich, otwierając kolejne biura. EXMO otwiera się na świat, a Polska jest pierwszym krokiem na drodze globalnego rozwoju.

Więcej o EXMO

W EXMO zawsze mieliśmy wizję świata, w którym każdy posiada kryptowaluty łatwo i bezproblemowo. Od samego początku platforma miała intuicyjny i przejrzysty interfejs, który jest łatwy do zrozumienia zwłaszcza na początku przygody z kryptowalutami; inwestujemy w zespół wsparcia, który rozwiązuje wszelkie prośby klientów 24/7; obecnie pracujemy również nad uruchomieniem bezpłatnej szkoły kryptowalutowej – mówi dyrektor generalny EXMO, Serhii Zhdanov.

EXMO znajduje się na liście 20 najlepszych giełd, według rankingu CryptoCompare. 24 000+ inwestorów handluje na EXMO każdego dnia w 156 parach walutowych; średni dzienny wolumen obrotu wynosi 200+ milionów dolarów. Giełda posiada także własny token – EXMO Coin (EXM) i poza standardowymi operacjami handlowymi oferuje handel OTC, handel z depozytem zabezpieczającym, API oraz aplikację mobilną. 

EXMO jest drugą na świecie giełdą, na której inwestorzy mogą wypłacać euro i dolary bezpośrednio na karty Visa i Mastercard. A oprócz dolara i euro, wśród walut fiat na giełdzie są funt, hrywna, tenge i oczywiście polski złoty. W parze ze złotym można już handlować bitcoinem, eterem i USDT, ale lista par będzie stale poszerzana. 

Firma nie tylko wirtualnie rozszerzyła swoją działalność w Polsce, ale otworzyła również nowe stacjonarne biuro w Krakowie i przeniosła tam część zespołu, który zasilili nowi, polscy pracownicy. EXMO założyło także media społecznościowe w języku polskim, gdzie można stale śledzić nowinki z rynku kryptowalut i oraz aktualizacje z działalności firmy. 

Geograficzny rozwój firmy został poprzedzony również zmianą wizerunku, co pragniemy również przybliżyć

EXMO zmiana wizerunku

Według statystyk, około 13% populacji Ukrainy inwestuje w kryptowaluty, podczas gdy w Polsce liczba ta wynosi nie więcej niż 3%. Zadaniem zespołu jest nie tylko obecność  na nowych rynkach, ale także popularyzacja kryptowalut w ogóle mówi Lyudmila Kryvko, CMO w EXMO.

Większość ludzi nadal uważa, że inwestowanie w kryptowaluty jest skomplikowane, a żeby zrozumieć, o co chodzi, trzeba mieć co najmniej zaawansowany stopień naukowy i rok doświadczenia. Prawda jest taka, że cyfrowe aktywa nie są bardziej skomplikowane niż dolar. Stopniowo wchodzą do codziennego życia jak zwykłe pieniądze i każdy może je łatwo zrozumieć i używać.

Jednym z powodów, dla których kryptowaluty wydają się niedostępne, jest to, że  firmy związane z kryptowalutami zwykle wizualizują je jako coś bardzo technologicznie złożonego, zimnego i nieosiągalnego.

Można próbować tłumaczyć słowami, że kryptowaluty są przystępne, łatwe, a nawet przyjemne, ale nadal zbyt wiele osób obawia się tego typu inwestycji. Czas to zmienić: skuteczna komunikacja, przyjazny design i ciepłe tony powinny odczarować wizerunek kryptowalut. Tak zrodził się pomysł całkowitej odnowy marki EXMO. 

Odczarowujemy krypto

Przywitaj się z koncepcją „krypto bez krępacji”. Nowa estetyka platformy reprezentuje prostotę, czynnik ludzki i łatwość wejścia w świat kryptowalut.

Idee „Uncreepy crypto”, „Krypto bez krępacji”, „Odczarowujemy krypto” są właśnie o tym, że krypto jest dla każdego i o każdym. Kryptowaluty to zabawa i ekscytująca podróż, a nie jakaś mętna geekowska fikcja. Taka opinia jest nieaktualna, ponieważ istnieje wiele wygodnych metod płatności, portfeli i giełd, które sprawiają, że wejście w kryptowaluty jest super proste. Warto trochę zgłębić temat, aby szybko go zrozumieć.

Cały wizualny komponent EXMO został całkowicie zmieniony, od kolorów po najdrobniejsze elementy projektowe. Łatwe do odczytania, widoczne obrazy sprawiają wrażenie, jakby były ręcznie rysowane.

Takie ilustracje symbolizują łatwość kupowania i posługiwania się kryptowalutami. Każdy może narysować taki obrazek i podobnie każdy może opanować krypto. 

Nic skomplikowanego, wystarczy spróbować!

I co najważniejsze, zmieniło się logo. Falująca litera „m” reprezentuje wykresy kryptowalut, a także oznacza wiosnę, która daje impuls do wejścia w świat cyfrowych aktywów.

Nowe logo i odświeżony styl można zobaczyć wszędzie: na stronie internetowej EXMO, podczas korzystania z aplikacji EXMO oraz w mediach społecznościowych.

Co dalej?

EXMO wdrożyło nowy design 25 lipca 2022 roku, a już wkrótce będziemy mogli przekazać informacje zwrotne na temat pierwszych recenzji i wyników rebrandingu. Jest to z pewnością jeden z nielicznych przypadków wdrożenia nietypowego designu wśród firm związanych z finansami, a wynik będzie ciekawy do obserwacji.

Często słyszy się, że kryptowaluty to przyszłość. W rzeczywistości ta przyszłość już nadeszła i ważne jest, aby pokazać łatwość i dostępność kryptowalut, przełamująć barierę psychologiczną. Dlatego byłoby wspaniale, gdyby więcej firm kryptowalutowych zmieniło swoje pozycjonowanie na lżejsze i bardziej ludzkie, zamiast technologicznie skomplikowanego.