Ilustracja do artykułu pt. Indeed: światowy lider branży rekrutacyjnej przeprowadza kolejne zwolnienia"
|

Indeed: światowy lider branży rekrutacyjnej przeprowadza kolejne zwolnienia

Indeed Inc. planuje zwolnić około 1 000 pracowników, co stanowi w przybliżeniu 8 proc. siły roboczej serwisu. To już druga redukcja zatrudnienia w ciągu dwóch lat. Poprzednim razem jako powód wskazano konieczność obniżenia kosztów. Tym razem celem jest “uproszczenie organizacji”, aby możliwe było szybsze podejmowanie decyzji. Działania te mają pomóc zwiększyć przychody i zatrudnienie. 

Światło dzienne ujrzała notatka, jaką CEO Chris Hyams wystosował do pracowników. Poinformował w niej, że obecne zwolnienia będą przeprowadzone przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych. Mają dotyczyć głównie zespołów związanych z badaniami i rozwojem oraz ekspansją na inne rynki.

Hyams poinformował, że podzieli się większą ilością szczegółów na temat redukcji oraz struktury organizacyjnej Indeed podczas globalnego spotkania. Jednocześnie CEO przekazał, że jest odpowiedzialny za sytuację, w której się znaleźli. 

To już kolejna fala zwolnień w Indeed

Serwis w zeszłym roku zredukował zatrudnienie o 2 200 stanowisk. Celem tych działań było obniżenie kosztów w obliczu spadających przychodów przedsiębiorstwa.

Z kolei tegoroczne zwolnienia mają na celu ograniczenie nadmiernej rozbudowy organizacji, a także przyspieszenie procesu decyzyjnego. Firma zapowiada, że “większość pracowników” tym razem otrzyma wyższe odprawy. 

“Choć zmiany są trudne, nasza nowa struktura pomoże nam uprościć i wydajniej pracować jako jeden zespół, ponownie pobudzić wzrost przychodów i dążyć do osiągnięcia naszego celu na rok 2030, jakim jest umożliwienie znalezienia pracy 100 milionom ludzi” – poinformował CEO Chris Hyams.

Meta wzorem dla innych organizacji?

Działania Indeed mogą nieco przypominać postępowanie giganta technologicznego Meta. Przypomnijmy, że Mark Zuckerberg także kontynuuje działania na rzecz wydajności, które skutkują kolejnymi turami zwolnień.

Ostatnie cięcia dotknęły pracowników Messengera. Jak poinformował Business Insider, objęły mniej niż 50 pracowników. Decyzja ta stanowiła część działań na rzecz reorganizacji aplikacji i jej działu operacyjnego. Podobny proces miał mieć miejsce w Instagramie. BI przekazał ponadto, że organizacje te zlikwidowały wiele stanowisk kierowniczych ds. programów technicznych (TPM), łącząc je z etatami menedżerów produktu.

Facebook w minionym roku przeszedł zmianę strukturalną. Celem było właśnie uproszczenie działań. Sam Zuckerberg nazwał rok 2023 “rokiem wydajności”. Firma zwolniła wielu pracowników, a redukcje zatrudnienia miały być zresztą kontynuowane także w tym roku. Reorganizacja jest powodem wielu niepokoi wśród pracowników firmy.

Indeed – popularna strona z ofertami pracy

Indeed, Inc. jest amerykańską stroną internetową z ofertami pracy o globalnym zasięgu. Została uruchomiona końcem 2004 roku. Główna siedziba firmy znajduje się w Austin w Teksasie oraz w Stamford w Connecticut. Pozostałe oddziały przedsiębiorstwa są rozlokowane na całym świecie.

Strona agreguje oferty pracy z tysięcy witryn, w tym z tablic ogłoszeniowych, firm rekrutacyjnych, stowarzyszeń i zakładek kariery poszczególnych firm.

Indeed jest obecnie dostępne w ponad 60 krajach i 28 językach. W październiku 2010 roku strona wyprzedziła witrynę Monster.com, stając się najczęściej odwiedzaną stroną z ofertami pracy w Stanach Zjednoczonych. Firma określa się jako lidera branży rekrutacyjnej, szczycąc się ponad 350 milionami unikatowych użytkowników miesięcznie.

Firma zarabia m.in. na sprzedaży funkcji premium ogłoszeń o pracę i opcji dotyczących CV. W 2011 roku Indeed umożliwiło poszukującym pracy aplikowanie bezpośrednio na swojej stronie. Użytkownicy nie tylko mogą tam przeglądać ogłoszenia, ale też publikować swoje CV, czy zapoznawać się z profilami pracodawców.

Indeed, a także jej podmioty powiązane należą bezpośrednio lub pośrednio do notowanej na giełdzie japońskiej spółki dominującej Recruit Holdings Co., Ltd.

Przeczytaj także:

guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Sprawdź wszystkie komentarze