newsletter
[contact-form-7 404 "Not Found"]

Jak być „zrównoważonym” rekruterem?

224
[social_warfare]
ekologia

Pewnie wielu z naszych czytelników zgodzi się z tym, że największym zagrożeniem dla naszej planety nie jest koronawirus, a zmiany klimatu.

Przywódcy krajów członkowskich ONZ na szczycie w Nowym Jorku w 2015 r. zobowiązali się między innymi do podjęcia działań na rzecz ochrony środowiska naturalnego, łagodzenia zmian klimatycznych i dostępu do zrównoważonych źródeł energii.

A jaki wpływ na środowisko możemy mieć my, w naszych mniejszych bądź większych firmach, agencjach rekrutacyjnych? W jaki sposób rekruterzy mogą dbać o planetę? Co powinni zrobić aby zasłużyć na miano „zrównoważonego” rekrutera?

Poniżej parę przydatnych naszym zdaniem wskazówek.

Technologia w służbie planety

Spróbuj nie wracać do utartych schematów i wykorzystaj to, do czego przyzwyczaiła Cię rzeczywistość pandemiczna. Niech spotkania wirtualne będą główną metodą komunikowania się z kandydatami i klientami. Ograniczenie podróży wpłynie na zmniejszenie śladu węglowego. Zużywaj mniej papieru, wszędzie tam, gdzie to możliwe działaj w pełni cyfrowo.

Btw., czy wiesz, że japoński odział Microsoftu po wprowadzeniu czterodniowego tygodnia pracy ograniczył zużycie papieru do druku o 59 %? Więcej przeczytasz tu: Czterodniowy tydzień pracy – czy jesteśmy na niego gotowi?

Wykaż się inicjatywą

Zacznij działać małymi krokami. Umów się, że jako organizacja będziecie zużywać mniej wody czy mniej papieru. Zainwestuj w digitalizację dokumentów. Może warto wymienić w biurze wszystkie żarówki na LED? Albo kupić dystrybutory wody filtrowanej? Jadąc do pracy korzystaj z transportu publicznego albo rowerów. Możecie jako firma czy zespół rekruterów włączyć się dzień sprzątania świata czy sadzenia drzewek bądź innych inicjatyw proekologicznych, które będą Wam bliskie. Może wymyślisz własną akcję ekologiczną, do której zaprosisz rodziny swoich pracowników?

Angażuj

Promuj swoje proekologiczne działania, pisz o swoich inicjatywach na stronie czy blogu – niech klienci i kandydaci wiedzą jak ważne jest dla Ciebie środowisko. Zachęcaj ich do aktywności, zapraszaj do swoich inicjatyw. Coraz więcej kandydatów i pracodawców dostrzega, jakie znaczenie ma dbałość o zrównoważony rozwój – możesz to wykorzystać jako dodatkowy punkt styku między klientem a topowym kandydatem.

Promuj „zielonych”

Jeżeli jesteś właścicielem budynku Twojej firmy, możesz pomyśleć o zainwestowaniu w panele słoneczne. Jeżeli nie, zastanów się, kto może dostarczać Ci energię. Przejrzyj ofertę firm kurierskich, sprawdź, która wykorzystuje najbardziej ekologiczne rozwiązania. Może warto zaprosić do swojego biura dostawców ekologicznego jedzenia i napojów?

Dodaj kolejną wartość do DNA organizacji

Postaraj się aby inicjatywy mające na celu promowanie zrównoważonego rozwoju na stałe wpisały się w DNA firmy i stały się jedną z wartości, którą kieruje się Twoja organizacja. Niech zrównoważony rozwój stanie się Twoim wyróżnikiem na tle konkurencji. Coraz więcej firm i kandydatów zwraca uwagę na zrównoważony rozwój – stań się częścią tego pozytywnego trendu. Bądź „zrównoważonym” rekuterem 🙂

źródło: The Global Recruiter.