|

Jak technologie mobilne wpływają na rekrutację?

Technologie mobilne

Z raportu Fast Company wynika, że 58% osób poszukujących pracy wykorzystuje w tym celu technologie mobilne. Z kolei według badań The Open University Business aż 79% osób korzysta z mediów społecznościowych w poszukiwaniu możliwości rekrutacyjnych. Czy technologia mobilna to już integralna część rekrutacji? Jakie są korzyści tego trendu dla pracodawcy i kandydata?

Gdy przyzwyczailiśmy się, już do roszczeniowych, ale i bardzo kreatywnych milenialsów, na rynku zaczyna pojawiać się nowe pokolenie, jako pierwsze urodzone w cyfrowym świecie, pokolenie Z. Obie generacje stają się globalną siłą roboczą, obie dorastały u szczytu popularności internetu i nowych technologii, rekrutacja mobilna jest więc najskuteczniejszym sposobem dotarcia do nich i wychwycenia najlepszych talentów.

Według statystyk:

  1. Ponad 90% osób poprzez urządzenia mobilne szuka swojej wymarzonej pracy
  2. 45% w taki sposób szuka pracy codziennie,
  3. 89% osób poszukujących pracy uważa, że ​​urządzenia mobilne to kluczowa część procesu poszukiwania pracy

Źródło: Badanie Jobvite’s Job Seeker Nation 2016

System śledzenia aplikacji

ATSCRM to systemy działania umożliwiające elektroniczną obsługę potrzeb rekrutacji z których korzysta większość dużych firm. To tam przechowywane są wszystkie informacje o kandydatach i klientach.

Rekrutacja mobilna to systemy działania wykonujące wszystkie czynności, które normalnie wykonuje się za pomocą ATS lub CRM, ale z pomocą urządzenia mobilnego/ technologii mobilnych.

Mobilne oprogramowanie do rekrutacji powinno być rozszerzeniem systemu śledzenia kandydatów. 

Mobilna wersja oprogramowania rekrutacyjnego powinna zawierać mi.n. funkcje:

  • Wyświetlania kandydatów, kontaktów, ofert pracy i miejsc docelowych.
  • Szukania kandydatów i przeglądania życiorysów.
  • Automatycznego śledzenia aktywności poczty e-mail i kalendarza.

Media społecznościowe

Media społecznościowe to miejsce gdzie ludzie nawiązują kontakty z przyjaciółmi, udostępniają zdjęcia, kupują, sprzedają, a także szukają pracy. Według ankiety przeprowadzonej przez Jobvite, 49% profesjonalistów ds. rekrutacji, którzy wykorzystują media społecznościowe, zaznacza, że dzięki tym platformom znaleźli kandydatów wysokiej jakości. Jest to zasługa m.in. różnorodności konkretnych grup, filtrów i hasztagów. 

Ze statystyk the under cover recruiter wynika, że brak działań rekrutacyjnych w mediach społecznościowych może prowadzić do znacznej utraty potencjalnej liczby pracowników, ponieważ aż 79% osób szukających pracy będzie aktywna właśnie tam. W przypadku młodszych osób poszukujących pracy, które swoją karierę dopiero zaczynają, liczba ta wzrasta do 86% i mediów społecznościowych używają nie tylko do szukania stanowisk, ale także do poznawania firmy.

Rekrutacja w kieszeni

Na rynek wchodzą coraz to nowsze technologie mobilne, umożliwiające m.in. dostęp do bieżących projektów rekrutacyjnych, sprawną komunikację z kandydatami oraz płynną wymianę informacji o procesach HR w całej organizacji. Jedną z nich jest eRecruiter, który swoją premierę miał w lutym.

– Prowadząc procesy rekrutacyjne powinniśmy działać elastycznie i szybko, bo tego oczekują zarówno kandydaci, jak i zespoły poszukujące nowych pracowników. Aż 50% kandydatów badanych przez eRecruiter chce od firm stałego kontaktu w trakcie rekrutacji, a 54% oczekuje, że będzie ona sprawna i szybka. Dlatego zdecydowaliśmy się stworzyć aplikację mobilną, która umożliwia rekruterom szybką reakcję na zachodzące zmiany. Dzięki temu nie są uzależnieni od komputera podczas podróży służbowych czy będąc poza biurem –  mówi Zuzanna Wrzosińska, Product Owner w eRecruitment Solutions.

Innymi takimi aplikacjami są m.in.:

  • Bullhorn – aplikacja dająca możliwość przeglądania kandydatów i oferty pracy, przeszukiwania życiorysów, tworzenia i przeglądania notatek, a nawet uzyskiwania wskazówek dojazdu, aby spotkać się z klientami i kandydatami
  • Crowded – aplikacja która m.in. przesyła wyselekcjonowaną listę kandydatów, którzy mogą pasować na poszukiwane stanowisko
  • Breezy – aplikacja oferująca m.in. pełny dostęp do kalendarza w celu planowania rozmów kwalifikacyjnych i informacji zwrotnych od kandydatów .
  • Shapr – aplikacja uwzględniająca zainteresowania, lokalizację i doświadczenie zawodowe kandydata a następnie sugeruje mu ok. 10-15 osób, które chciałby spotkać w ramach rozmowy o pracę.
  • Dice – aplikacja przeznaczona do połączenia z platformą Open Web firmy Dice, która przeszukuje serwisy społecznościowe w celu tworzenia solidnych profili najlepszych talentów technologicznych.

Dzięki technologii mobilnej, zarówno osoba szukająca pracy jak i osoba szukająca pracownika może oszczędzić czas i nerwy. Jak widać, w obliczu świata technologii, rekrutacja udowadnia, że i ona idzie z duchem czasu i szuka nowych rozwiązań.

Czytaj także – Rekrutacja na TikToku – czy to w ogóle możliwe?

Autor: Nina Jacyszyn