|

L’Oréal z prestiżowym wyróżnieniem

Firma L’Oréal została wyróżniona jako jedna z 20 najbardziej różnorodnych i działających na rzecz wykluczenia organizacji według nowego wskaźnika Diversity & Inclusion (D&I) Index opublikowanego przez Thomson Reuters, zdobywając 19. pozycję wśród ponad 5000 ocenianych firm z całego świata.

„Różnorodność i walka z wykluczeniem leżą u podstaw globalnej misji podjętej przez L’Oréal „Piękno dla wszystkich”. Pozostajemy konsekwentni w realizowaniu polityki przejrzystości względem wskaźników D&I (Diversity & Inclusion). Stanowią one miarę odpowiedzialności za nasze działania podejmowane w miejscu pracy i na światowych rynkach. To inspirujące znaleźć się pośród 20 najlepszych firm według wskaźnika D&I Thomson Reuters. Jest to wyraz uznania dla wykonanej przez nas pracy, a także wyzwanie, aby wciąż iść naprzód” – powiedział Jean-Claude Le Grand, starszy wiceprezes ds. rozwoju talentów oraz dyrektor ds. różnorodności L’Oréal.

Od ponad 10. lat L’Oréal angażuje się w realizację skupionej na wynikach strategii różnorodności
i walce z wykluczeniem, koncentrując się na różnych obszarach tematycznych.

 

Aktywizacja osób z niepełnosprawnościami

Aby zwiększać świadomość i promować temat niepełnosprawności w swoich oddziałach na całym świecie, L’Oréal wprowadził nagrody dla inicjatyw dotyczących niepełnosprawności („Disability Initiatives”), które mają na celu wyróżnienie jednostek operacyjnych za ich działania lokalne. Obecnie 65 podmiotów podjęło działania lokalne, aby promować temat niepełnosprawności
w miejscu pracy, a także na lokalnym rynku. W tym roku odbędzie się już piąte rozdanie nagród. Do udziału zostaną zaproszeni wszyscy pracownicy firmy. Będą mogli zagłosować na inicjatywy krajowe, które uznają za najlepsze.

– Umożliwienie dostępu do pracy społecznościom będącym w najtrudniejszej sytuacji życiowej, od zawsze było dla L’Oréal priorytetowe. Dlatego w swoim programie Sharing Beauty with All, zawierającym główne cele dotyczące polityki zrównoważonego rozwoju, firma zobowiązała się do zapewnienia pracy dla ponad 100 tysięcy osób ze społeczności znajdujących się w takiej sytuacji.
W Polsce to zobowiązanie dotyczy 500 osób (do 2020 roku) i jest realizowane przez 2 spółki: L’Oréal Polska oraz fabrykę Kosmepol. – Paweł Konieczny, Dyrektor Personalny w Polsce i Krajach Bałtyckich, L’Oréal Polska.

 

Równość płci

Za swoje postępy w działaniach dotyczących równości płci, L’Oréal został wyróżniony certyfikatami GEES (Gender Equality European Standard) i EDGE (The Global Business Certification Standard for Gender Equality) w 30. krajach. W 2015 roku L’Oréal otrzymał znak EDGE w Rosji, Australii, Indiach, Brazylii, Kanadzie i na Filipinach jako pierwsza firma w danym kraju lub jako pierwsza firma z sektora kosmetycznego w danym kraju.

 

Zespoły o różnorodnym pochodzeniu społecznym i kulturowym

Różnorodne pochodzenie pracowników L’Oréal stanowi ważny element sukcesu Grupy. Zróżnicowanie procesu rekrutacji stanowi jeden z priorytetów: obecnie 50 podmiotów powiązanych z Grupą współpracuje ze szkołami i uniwersytetami, a 25 podmiotów ze stowarzyszeniami. Celem tych działań jest zatrudnienie utalentowanych osób pochodzących z różnych grup etnicznych
i społecznych.

 

Wsparcie globalnej misji „Piękno dla wszystkich”

Jako światowy lider na rynku kosmetycznym, L’Oréal musi odzwierciedlać różnorodność piękna na rynku. Aby ten cel realizować, strategia D&I przewiduje bliską współpracę z kluczowymi światowymi markami. Znalazło to swoje odbicie między innymi we współpracy z Lupitą Nyong’o dla Lancôme, Jane Fondą dla L’Oréal Paris oraz wieloma modelkami z różnych krajów świata, które ukazywały lokalny wymiar piękna i miejscowe rytuały. Aby podkreślić znaczenie różnorodności i wzmocnić wewnętrzną świadomość tego tematu, do końca 2016 roku ponad 20 000 pracowników L’Oréal będzie miało szansę poszerzyć swoją wiedzę podczas specjalnie przygotowanych szkoleń.

L’Oréal zobowiązał się wobec swoich pracowników i udziałowców do mierzenia postępów co pięć lat. Więcej informacji na ten temat znajduje się w raporcie dotyczącym różnorodności, który dostępny jest na stronie: www.diversityreport.loreal.com

Wskaźnik Diversity & Inclusion Thomson Reuters klasyfikuje główne spółki publiczne z całego świata, które gwarantują najwyższy poziom różnorodności i aktywizacji w miejscu pracy, mierząc 24 elementy podzielone na 4 kluczowe kategorie: Różnorodność, Przeciwdziałanie wykluczeniu, Rozwój pracowników i Kontrowersje medialne. Wskaźniki te są następnie analizowane pod względem istotności dla rynku oraz tego, jak firma wypada na tle innych spółek i w ten sposób tworzony jest ranking. Ich wartości mają swoje źródło w danych Thomson Reuters dotyczących środowiska, społeczeństwa i rządów (ESG). Zebrane są po to, aby w przejrzysty i obiektywny sposób oceniać wyniki ponad 5000 spółek i udostępniać klientom informacje dające podstawy do działania.

Więcej informacji na temat wskaźnika D&I dostępnych jest na stronie: http://financial.thomsonreuters.com/en/products/data-analytics/market-data/indices/diversity-index.html.

 

L’Oréal

L’Oréal już od ponad 105 lat skupia się na pięknie. Posiadając niepowtarzalne portfolio składające się z 32 różnorodnych i uzupełniających się marek, Grupa osiągnęła w 2015 roku obroty sięgające 25,26 miliarda euro i obecnie zatrudnia 82 900 osób na całym świecie. Jako lider na światowym rynku kosmetycznym, L’Oréal jest obecny we wszystkich sieciach dystrybucji: na rynku masowym,
w sklepach wielkopowierzchniowych, aptekach, drogeriach, salonach fryzjerskich, sieciach sklepów wolnocłowych, własnych sklepach firmowych, a także w handlu internetowym.

Dział badań i innowacji wraz z grupą 3 870 badaczy stanowi podstawę dla strategii L’Oréal dążąc do spełnienia wszystkich marzeń o pięknie, Klientów w każdym zakątku świata. Najnowsze zobowiązanie L’Oréal dotyczące zrównoważonego rozwoju do roku 2020 „Sharing Beauty With All” stawia ambitne cele zrównoważonego rozwoju Grupy. www.loreal.com

 

Więcej o L’Oréal:

Facebook: https://www.facebook.com/LOrealPoland/

Twitter: https://twitter.com/lorealpl

You Tube: https://www.youtube.com/channel/UCflz0yIopDv2VtSwsqmr_HQ

 

Więcej o inicjatywach L’Oréal:

Program „Dzielenie się pięknem ze wszystkimi”: http://www.loreal.pl/zrownowazony-rozwoj/dzielenie-sie-pieknem-ze-wszystkimi.htm

 

Kontakt dla prasy

Barbara Stępień

Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej

L’Oréal Polska

+48 509 526 026

barbara.stepien@loreal.com