|

Jaki mindset powinien mieć założyciel startupu rekrutacyjnego, aby odniósł sukces?

Zdjęcie jest ilustracją do artykułu: Jaki mindset powinien mieć założyciel startupu rekrutacyjnego, aby odniósł sukces?. Przedstawia mężczyznę w garniturze, stojącego tyłem do czytelnika i przemawiającego przed widownią złożoną z ludzi w różnym wieku i różnej płci.

Na przestrzeni lat zostało napisanych wiele książek na temat mentalności założycieli startupów. Erika Clifford, dyrektor zarządzająca Just Recruit, podzieliła się na łamach UKrecruiter sprawdzonymi radami w tym zakresie.

Jest to oczywiście subiektywna opinia, bardziej artystyczna, niż naukowa. Jeśli znasz doskonale branżę rekrutacyjną od podstaw, prawdopodobnie słyszałeś wcześniej te porady. Nie zaszkodzi jednak małe przypomnienie, ponieważ warto od czasu do czasu do nich wracać, aby odnieść sukces.

Jak powiedział Mark Twain, zjedz żabę każdego poranka

Wykonanie tego zadania oznacza rozpoczęcie dnia od najtrudniejszego, najmniej przyjemnego i często największego zadania, które przed nami stoi. To naturalne, że po przyjściu do pracy próbujemy wykonać kilka mniejszych tasków, łatwiejszych, które szybciej odhaczymy. Takie działanie sprawia, że duże, kłopotliwe obowiązki, które wiszą nad głową, odkładamy na kolejny dzień. Ich czas ostatecznie jednak nigdy nie nadchodzi. Jeżeli zaczniesz swój dzień od ciężkich zadań, otrzymujesz coś ważnego – poczucie sensu wykonywanych obowiązków, które zapewniają doskonałą energię i napędzają Cię przez resztę dnia, którą możesz poświęcić na przyjemniejsze zadania.

Jeśli nie wiesz, zapytaj

Nie musisz być ekspertem we wszystkim, wystarczy, że otoczysz się ludźmi, którzy pomogą Ci w trudniejszych dla Ciebie sprawach. Pozostań ciekawy i pamiętaj, że bez zadawania pytań nie uzyskasz odpowiedzi. To niesamowite, jak wiele cennych informacji życzliwi ludzie mogą zapewnić ci za darmo. Eksperci uwielbiają udzielać porad. Jest to świetny sposób na budowanie własnej sieci kontaktów. Jeśli posiadasz potrzebną wiedzę i doświadczenie, upewnij się, że twoja pomoc zostanie doceniona i Ty również będziesz w przyszłości mógł liczyć na wsparcie.

Uwierz w siebie

Banalne, ale w punkt. Jeśli nie wierzysz w siebie, jak możesz oczekiwać, że inni w ciebie uwierzą? Nigdy, przenigdy nie lekceważ tego, co jesteś w stanie osiągnąć. Jedyne ograniczenia jakie istnieją, to te, które kreujesz w swoim umyśle.

Działaj szybko

Działaj! Podejmuj się wielu aktywności, rób dużo, a będziesz zbierać wymierne korzyści i nagrody. Uważam, że to, co dajesz innym, często wraca do Ciebie, chociaż w świecie rekrutacji nie zawsze jest to takie proste. Jednak po jakimś czasie Twoja ciężka praca zostanie nagrodzona. 

Pamiętaj, dlaczego coś robisz i przypominaj o wartościach twoim klientom

Dlaczego robisz to, co robisz?

Dla siebie: Elastyczność/pokaźne konto bankowe/powody rodzinne/ bo chcesz stworzyć dziedzictwo dla kolejnych pokoleń/[tu wstaw co Cię napędza]. Cokolwiek Cię motywuje, nigdy nie trać tego z oczu. Przypominaj sobie o twoich motywacjach w trudnych chwilach, aby podnieść się na duchu, natomiast w dobre dni pomogą ci one dalej przeć do przodu i przejść z dobrego stanu rzeczy do fantastycznego.

Dla Twoich klientów: Dlaczego Twoja firma istnieje i jest potrzebna klientom? Założyłam swoją agencję, ponieważ, przede wszystkim, patrzyłam na stan branży rekrutacyjnej i wiedziałam, że ludzie zasługują na coś lepszego. Jedynym sposobem, w jaki mogłam wpływać na rzeczywistość rekrutacyjną, było zwolnienie się z korporacji, w której pracowałam, i mogłam dzięki temu zacząć od nowa.

Nie było nadziei na naprawę tego, co już funkcjonowało. Zarówno kandydaci, jak i klienci, zrozumieli korzyści, jakie przyniosło im nasze ciągłe stawianie pytania „dlaczego”, co uzasadniało potrzebę tej zmiany. Kiedy uda Ci się dotrzeć do emocji i odczuć ludzi, zdołasz ich przekonać.

Z czasem Twoje osobiste motywatory będą się nieuchronnie zmieniać, dlatego pamiętaj, aby sprawdzać je i zmieniać wraz z upływem lat.

Wypróbuj jedną, dwie lub wszystkie z tych wskazówek, a zobaczysz różnicę. Konsekwentne ich praktykowanie jest kluczowe dla uzyskania najlepszych efektów, dlatego wprowadź je w życie.

Życzę powodzenia w Twojej podróży związanej z zakładaniem startupu rekrutacyjnego. Zawsze chętnie rozmawiam z tymi, którzy są wystarczająco odważni, aby podjąć wyzwanie i chętnie podzielę się radami, które pomogły mi odnieść sukces, ale także porozmawiam o przeszkodach napotkanych na mojej drodze. Dzięki tym trudnościom wiele się nauczyłam.

Artykuł jest tłumaczeniem tekstu Louise Triance, The Mentality of a Successful Start-up Recruitment Entrepreneur, który ukazał się 3 sierpnia 2022 na łamach UK Recruiter.

Przeczytaj też: