Najlepsze agencje, które rekrutują pracowników blue-collar w Polsce
Wybór odpowiedniej agencji ma bezpośredni wpływ na jakość i efektywność procesów rekrutacyjnych, tym samym może przyczynić się do rozwoju Twojego biznesu. Dzięki skorzystaniu z usług agencji zyskujesz dostęp do bazy wyspecjalizowanych kandydatów, co sprawia, że możesz znacznie ograniczyć czas rekrutacji, a także zredukować koszty związane z błędami w zatrudnieniu.
Korzystanie z usług agencji rekrutacyjnej umożliwia też skoncentrowanie się wewnętrznych zasobów HR na innych, kluczowych aspektach zarządzania personelem. Ponadto agencje zapewniają ekspertyzy branżowe i doradztwo, a także pomagają zachować elastyczność w doborze kandydatów, co pozwala szybko reagować na rynkowe zmiany i oczekiwania interesariuszy.
Blue-collar workers, czyli niebieskie kołnierzyki
Pracownicy blue collar (ang. blue-collar workers) to osoby zatrudnione głównie w zawodach fizycznych – najczęściej w przemyśle, budownictwie, logistyce, rolnictwie oraz usługach, które wymagają manualnych umiejętności. Określenie to wywodzi się z niebieskiego koloru odzieży roboczej, często noszonej przez pracowników fizycznych.
W przeciwieństwie do pracowników white collar (pracowników biurowych), blue collar wykonują głównie zadania związane z produkcją, montażem, utrzymaniem lub transportem. Ich praca może obejmować zarówno zadania niskokwalifikowane, jak i specjalistyczne, wymagające fachowych umiejętności technicznych oraz certyfikatów zawodowych.
W dzisiejszych czasach, gdy rekrutacja w coraz większym stopniu przenosi się do przestrzeni cyfrowej, silna obecność online staje się jednym z fundamentalnych czynników decydujących o sukcesie i wiarygodności agencji.
Dokonując obszernego przeglądu rynku, wybraliśmy te agencje, które wyróżniają się na tym polu. Pomocne w tym zakresie była dla nas platforma Semrush, która jest narzędziem wykorzystywanym do badań słów kluczowych, analizy konkurencji, audytów witryn, śledzenia linków zwrotnych oraz kompleksowych analiz widoczności online.
Gi Group
Gi Group to firma świadcząca usługi w zakresie rekrutacji stałej, pracy tymczasowej, rekrutacji pracowników z zagranicy oraz outsourcingu kadrowo-płacowego w obszarze logistyki i produkcji. Agencja jest częścią Gi Group Holding, międzynarodowej agencji pracy należącej do światowych liderów branży rozwiązań rekrutacyjnych.
Polska strona internetowa firmy cieszy się dużym zainteresowaniem, gdzie miesięczny ruch organiczny to 202,8 tys., a Authority Score – 48. Firma może też pochwalić się 10,7 mln linków zwrotnych.
Agencja jest również aktywna w mediach społecznościowych. Posiada profile w serwisach LinkedIn, Instagram, X oraz Facebook. Na szczególną uwagę zasługuje LinkedIn, gdzie międzynarodowy profil firmy śledzi przeszło 2 mln użytkowników.
Ponadto Gi Group aktywnie prowadzi także centrum prasowe w języku polskim, gdzie w ostatnim czasie podjęli takie tematy jak: „Awatary oraz sztuczna inteligencja przyszłością spersonalizowanej ścieżki rozwojowej pracowników?”, oraz „Walka o pracowników w produkcji i logistyce: rosną wynagrodzenia, rosną oczekiwania”.
Randstad
Randstad zajmuje się rekrutacją, outsourcingiem kadr i płac, outsourcingiem pracowniczym, outsourcingiem procesów, contractingiem IT, outsourcingiem transportu oraz doradztwem z zakresu HR. Firma jest dziś obecna w 38 krajach.
Randstad prowadzi polską stronę internetową, która także może pochwalić się konkurencyjnymi wynikami, gdzie miesięczny ruch organiczny to 168,2 tys., a Authority Score 45. Ponadto witryna posiada 1,7 mln linków zwrotnych. Firma jest również aktywna na LinkedInie, Instagramie, X i Facebooku. Polski profil organizacji w serwisie LinkedIn śledzi ponad 22 tys. osób, a globalny 3 mln.
Firma od 2008 roku prowadzi Instytut Badawczy Randstad, w ramach którego analizuje rynek pracy, tworząc przydatne biznesowo prognozy. Każdego roku powstaje kilkanaście analiz i projektów badawczych, które realizowane są wśród pracowników i pracodawców.
Adecco
Adecco oferuje usługi związane z rekrutacją pracowników stałych i tymczasowych, a także outsourcingiem. Firma jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat i posiada 54 biura w naszym kraju. Polska strona firmy notuje ruch organiczny na poziomie prawie 32,8 tys. miesięcznie, jej Authority Score to z kolei 36, przy 28.5 tys. linków zwrotnych.
Agencja jest również aktywna w mediach społecznościowych. Ma profile w serwisach LinkedIn, Instagram oraz Facebook. Globalny profil na LinkedIn agencji obserwuje imponująca liczba 8 mln obserwatorów.
Adecco stara się również wychodzić naprzeciw potrzebom rynku, tworząc raporty. Tematyka tych ostatnich obejmowała m.in. takie zagadnienia jak „Leading through the Great Disruption”, „Whats working? Navigating the AI Revolution”, czy „The Role of AI 2023”.
Manpower
Manpower specjalizuje się w pracy stałej, tymczasowej, rozwiązaniach onsite, outsourcingu oraz ESG. Firma jest częścią ManpowerGroup, która może pochwalić się ponad 70-letnim doświadczeniem na arenie międzynarodowej i ponad 20-letnią obecnością w Polsce.
Polska witryna notuje ruch organiczny na poziomie 30,1 tys., a jej Authority Score to 34. Liczba linków zwrotnych to z kolei 197,7 tys. Firma jest aktywna w na LinkedInie, Instagramie i w serwisie X. Na LinkedIn profil Manpower Polska śledzi 8 tys. obserwatorów. Z kolei ManpowerGroup może się pochwalić 3 mln obserwujących użytkowników.
Na swojej stronie firma zapewnia szereg publikacji – od artykułów eksperckich, przez komunikaty prasowe aż po raporty o rynku pracy. Ostatni opublikowany materiał ekspercki podejmuje temat „Zielona energia napędza realizację celów ESG”.
Grupa Progres
Grupa Progres zajmuje się rekrutacją pracowników tymczasowych, legalizacją zatrudnienia, payrollem, outsourcingiem, szkoleniami i consultingiem, a ponadto rekrutacją specjalistów i menadżerów. To firma z polskim kapitałem, wspierająca przedsiębiorstwa na terenie całego kraju. Działa w ponad 20 oddziałach na terenie Polski i Ukrainy.
Strona internetowa Grupy Progres notuje ruch miesięczny na poziomie 41 tys. wyświetleń, podczas gdy jej Authority Score to 32. Z kolei linki zwrotne występują w liczbie 33 tys. Podobnie jak poprzednicy – agencja jest aktywna w mediach społecznościowych. Możemy znaleźć ją na LinkedInie, Instagramie i Twitterze. W serwisie LinkedIn śledzi ją 6 tys. obserwujących.
Agencja prowadzi również firmowy blog. Ostatnio na łamach podstrony ukazały się m.in. wpisy pt. „Zarządzanie różnorodnością w organizacji: wyzwania i korzyści”, „Outsourcing procesów HR: dlaczego warto?”, czy „Zaufaj Ekspertom: Skuteczna rekrutacja kluczowych talentów w twojej firmie”.
Jak wybrać partnera w rekrutacji?
Powyższe zestawienie obejmuje jedynie część szerokiego rynku agencji rekrutacji pracowników blue-collar w Polsce. Przed wyborem swojego partnera biznesowego zawsze warto kierować się zarówno obiektywnymi kryteriami, jak i subiektywnymi opiniami klientów.
Każda decyzja w tym zakresie powinna być poprzedzona dogłębną analizą, zrozumieniem dostępnej oferty oraz wywiadem, która pozwoli ocenić, czy dana agencja wpisuje się w potrzeby rekrutacyjne danego przedsiębiorstwa.
[…] https://www.magazynrekruter.pl/najlepsze-agencje-ktore-rekrutuja-pracownikow-blue-collar-w-polsce/ […]
[…] Najlepsze agencje, które rekrutują pracowników blue-collar w Polsce […]