Ilustracja do artykułu pt."Najlepsze agencje, które rekrutują specjalistów"
|

Najlepsze agencje, które rekrutują specjalistów

Korzystanie z usług agencji rekrutacyjnej w procesie pozyskiwania specjalistów to strategiczny krok, które może przynieść wiele korzyści. Agencje posiadają szeroką sieć kontaktów oraz dostęp do kandydatów pasywnych. Ponadto zwykle specjalizują się w różnych branżach i mają głębokie zrozumienie specyfiki danego sektora, co pozwala na precyzyjne dopasowanie kandydatów do wymagań stanowiska oraz kultury organizacyjnej firmy. Dzięki temu proces rekrutacji jest bardziej efektywny, a ryzyko zatrudnienia niewłaściwej osoby znacznie się zmniejsza.

Kim są specjaliści? Definicja i rola ekspertów na rynku pracy

Specjaliści to grupa zawodów, obejmująca osoby, które posiadają zaawansowaną wiedzę, umiejętności i doświadczenie w określonej dziedzinie, zdobyte zwykle w wyniku formalnego wykształcenia, szkoleń oraz oczywiście praktyki zawodowej.

Specjaliści wykonują zadania, które wymagają profesjonalnych kompetencji. Są kluczowymi pracownikami w organizacji. Wspierają rozwój i realizację strategicznych celów, m.in. dzięki wypracowanej umiejętności analizy i rozwiązywania złożonych problemów. Są rekrutowani w niemal każdej dziedzinie, a ich role zależą od specyficznych wymagań branży i potrzeb rynku pracy.

W dobie cyfryzacji procesów (także rekrutacyjnych), istotnym czynnikiem wpływającym na sukces oraz wiarygodność agencji jest jej obecność, oraz widoczność w sieci. W ramach analizy rynku skoncentrowaliśmy się na tych firmach, które wyróżniają się pod tym względem.

Platforma Semrush okazała się niezwykle pomocna w tej kwestii, oferując narzędzia do badania słów kluczowych, analizowania konkurencji, przeprowadzania audytów stron internetowych, monitorowania linków zwrotnych oraz kompleksowego śledzenia widoczności w sieci.

Antal

Antal działa w Polsce od 1996 roku. Specjalizuje się w świadczeniu takich usług jak: rekrutacja, outsourcing, executive search, business consulting, RPO, market search, employer branding, czy HR due dilligence. 

Polska strona firmy cieszy się dużym zainteresowaniem, notując miesięczny ruch organiczny na poziomie 64 tys. Witryna posiada prawie 32 tys. linków zwrotnych, a jej Authority Score to 41. Antal jest także aktywny w mediach społecznościowych. W samym serwisie LinkedIn profil firmy śledzi 45 tys. obserwatorów.

Antal regularnie publikuje branżowe raporty. Tematy, jakie zostały ostatnio podjęte w tej formie to m.in. „Potencjał badawczo – rozwojowy w aglomeracji wrocławskiej”, „Praca w branży produkcyjnej – od A do Z”, czy „Mobbing w środowisku pracy”. Firma aktywnie prowadzi także Pressroom, gdzie przekazuje najważniejsze informacje dotyczące zarówno swojej działalności, jak i ogólnie rynku pracy.

HRK S.A.

HRK S.A. jest polską firmą specjalizująca się w rekrutacji, executive search oraz digitalizacji procesów HR. Oferuje usługi z zakresu rekrutacji, HR consultingu, IT contractingu, employer brandingu oraz media service. Firma powstała w 2000 roku, a jej główna siedziba znajduje się w Warszawie.

Strona internetowa HRK notuje miesięczny ruch organiczny na poziomie 20 tys. Jej Authority Score to z kolei 35, przy ponad 36 tys. linków zwrotnych. Firma jest aktywna w mediach społecznościowych, gdzie na samym LinkedIn śledzi ją 36 tys. obserwatorów.

HRK dzieli się wiedzą branżową za sprawą specjalistycznych artykułów, publikowanych na swojej stronie internetowej. Ostatnio podjęte tematy to m.in. „Sektory IT z największym zapotrzebowaniem na pracowników – analiza rynku”, czy „Pracownicy w strukturach sprzedażowych w branży TSL. Raport 2024”.

Hays

Pierwsze biuro w Polsce Hays otworzył w 2003 roku, obecnie w swoich lokacjach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu, zatrudnia 400 osób.

Miesięczny ruch organiczny polskiej strony firmy wynosi przeszło 15 tys. Authority Score witryny to 33, przy 43 tys. linków zwrotnych. Firma może pochwalić się szerokimi zasięgami w mediach społecznościowych – jej globalny profil na LinkedIn śledzi ponad 8 mln obserwatorów.

Hays prowadzi również firmowy blog. Ostatnio poruszane były tam następujące tematy: „Jak ubrać się na rozmowę rekrutacyjną?”, „Jak zostać kontraktorem IT?”, czy „Pokolenie Baby Boomers, X, Y i Z na rynku pracy”. 

Astek

Firma outsourcingowa Astek Polska została założona w 2007 roku, jako oddział międzynarodowej Grupy Astek, który specjalizuje się w realizacji projektów informatycznych oraz outsourcingu kadry inżynieryjnej, oraz IT. Świadczy usługi w następujących obszarach: outsourcing specjalistów IT, team leasing, managed services, inżynieria oraz usługi Amazon Web Services.

Polska strona firmy notuje miesięczny ruch organiczny w wysokości 3,6 tys. Jej Authority Score to 28, przy ponad 31 tys. linków zwrotnych. Astek jest także aktywny w mediach społecznościowych. Globalny profil firmy w serwisie LinkedIn śledzi 666 tys. obserwatorów.

Astek także prowadzi firmowego bloga, skupiając się głównie na zagadnieniach z zakresu IT. Ostatnio podjęte tematy to m.in. „Rola empatii i współczucia w liderskim toolboxie Agile”, „Zarządzanie konfliktami w zespołach zwinnych”. Prowadzona jest także seria specjalna pod hasłem „Grow with Astek!”, gdzie prezentowane są doświadczenia konkretnych specjalistów. 

Goldman Recruitment

Goldman Recruitment to polska firma, która doradza partnerom od 2008 roku. W tym czasie organizacji zaufało ponad 1000 podmiotów. W zakres jej usług wchodzą takie obszary jak: search & selection, executive search, interim management, on site recruiter, RPO oraz outplacement.

Strona firmy notuje miesięczny ruch organiczny na poziomie przeszło 2 tys. odsłon. Jej Authority Score wynosi 24, przy 7 tys. linków zwrotnych. Wśród mediów społecznościowych organizacji na pierwszy plan wysuwa się LinkedIn, gdzie firmę śledzi 15 tys. użytkowników.

Goldman Recruitment przygotowuje także raporty. Do pobrania są takie publikacje jak: „Salary Survey E-commerce & Digital”, czy „Salary Survey 2024”. 

Jak wybrać partnera w rekrutacji specjalistów?

Korzystanie z usług agencji rekrutacyjnej pozwala firmie skoncentrować się na swojej głównej działalności, jednocześnie zwiększając szanse na znalezienie odpowiedniego pracownika w krótszym czasie i z mniejszym wysiłkiem. To inwestycja, która przynosi wymierne korzyści w postaci wysokiej jakości zatrudnionych specjalistów oraz zoptymalizowanego procesu rekrutacyjnego.

Wybierając agencję rekrutacyjną, warto przede wszystkim zwrócić uwagę na jej specjalizację branżową. Agencja posiadająca doświadczenie w Twoim sektorze będzie lepiej rozumiała specyfikę stanowiska i potrzeby organizacji, co przełoży się na lepsze dopasowanie kandydatów. Ważnym kryterium jest również reputacja i doświadczenie agencji. Sprawdź, jak długo działa na rynku i jakie ma opinie od innych klientów. Rekomendacje, referencje czy publikowane case studies mogą dać wgląd w jakość świadczonych usług.

Powyższe zestawienie prezentuje jedynie wycinek obszernego rynku agencji, rekrutujących specjalistów. Wybierając partnera w rekrutacji warto kierować się przede wszystkim potrzebami Twojego biznesu.

Przeczytaj także:

 

guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Sprawdź wszystkie komentarze