Najlepsze agencje, rekrutujące pracowników administracyjno-biurowych
Zatrudnienie nowego pracownika to proces wymagający czasu, zasobów i precyzji. Wsparcie ze strony agencji rekrutacyjnej może przynieść liczne korzyści. Od dostępu do szerokiej bazy kandydatów, przez specjalistyczną wiedzę i doświadczenie, aż po oszczędność czasu i minimalizację ryzyka związanego z błędami w rekrutacji. W poszukiwaniu odpowiedniej agencji warto spoglądać w stronę liderów, którzy wyróżniają się na rynku, promując profesjonalizm i dobre praktyki.
Pracownicy administracyjno-biurowi
Pracownicy administracyjno-biurowi (z ang. „general and clerical workers”) to osoby wykonujące ogólne prace biurowe oraz administracyjne, obejmujące szerokie spektrum zadań wspierających codzienne funkcjonowanie organizacji.
Do typowych zadań pracowników biurowych należą: prace administracyjne (obsługa dokumentacji, wprowadzanie danych, prowadzenie korespondencji i organizacja spotkań), obsługa klienta (odpowiadanie na pytania klientów, przyjmowanie zgłoszeń czy wsparcie w rozwiązywaniu problemów), wsparcie operacyjne (utrzymanie porządku w dokumentacji czy przygotowywanie raportów) oraz kwestie organizacyjne (koordynowanie kalendarza, zamawianie materiałów biurowych oraz dbanie o sprawny przepływ informacji w firmie).
W dobie postępującej cyfryzacji procesów rekrutacyjnych kluczowym elementem, który wpływa na sukces i wiarygodność agencji, jest silna obecność w przestrzeni online. Analizując rynek, skupiliśmy się na tych agencjach, które wyróżniają się pod tym względem. Przydatnym narzędziem w tej ocenie była platforma Semrush, umożliwiająca badanie słów kluczowych, analizę konkurencji, przeprowadzanie audytów stron internetowych, monitorowanie linków zwrotnych oraz kompleksową ocenę widoczności w sieci.
Page Personnel
Page Personnel to firma rekrutacyjna z ponad 40-letnim doświadczeniem, specjalizująca się w obsadzaniu stanowisk na poziomie profesjonalnym oraz wspierającym. Świadczy usługi związane z zatrudnieniem kontraktowym i tymczasowym, outsourcingiem, kontrolą należności, obsługą płac oraz księgowością finansową. Specjalizacje Page Personnel obejmują m.in.: obsługę klienta, finanse, zasoby ludzkie, sprzedaż oraz wsparcie biznesowe.
Brytyjska strona internetowa firmy notuje miesięczny ruch organiczny na poziomie 27.5 tys., a jej Authority Score to 35. Ponadto witryna posiada 33.8 tys. linków zwrotnych. Firma jest także obecna w mediach społecznościowych, w samym serwisie LinkedIn śledzi ją 861 tys. obserwatorów. Page Personnel przygotowuje ponadto treści pomocne specjalistom, jak choćby przewodnik płacowy, czy artykuły branżowe.
Grafton Recruitment
Grafton Recruitment działa na polskim rynku od prawie 30 lat. Specjalizuje się w zarządzaniu talentami oraz świadczeniu usług HR. Jest częścią Gi Group Holding, który jest jednym z czołowych globalnych dostawców rozwiązań HR. Grafton oferuje takie usługi, jak: outplacement, RPO, outsourcing usług, doradztwo inwestycyjne, rekrutacje stałe, IT delivery center, czy praca tymczasowa. Przygotowuje także analizy i raporty.
Polska strona firmy posiada miesięczny ruch organiczny na poziomie 16.9 tys., jej Authority Score to z kolei 32. Firma promuje swoje usługi także za pośrednictwem mediów społecznościowych. Jej międzynarodowy profil w serwisie LinkedIn śledzi 375 tys. osób. Firma jest szczególnie aktywna w zakresie raportów i analiz biznesowych. Publikacje Grafton Recruitment pobiera 10 tys. osób rocznie.
Hays
Hays pierwsze biuro w Polsce otworzył w 2003 roku – dziś w Hays Poland zatrudnionych jest 400 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście i Poznaniu. Firma świadczy usługi m.in. w następujących obszarach: rekrutacja stała, rekrutacja tymczasowa, rekrutacja IT, IT contracting, czy RPO.
Firma posiada polską stronę, której miesięczny ruch organiczny to 14.5 tys. Jej Authority Score to także 32. Hays jest aktywny w serwisach LinkedIn, Facebook oraz Instagram. Globalny profil na LinkedIn obserwuje imponująca liczba 8 mln użytkowników. Na polskiej stronie dostępny jest także firmowy blog, gdzie ostatnimi poruszanymi tematami były takie kwestie, jak: „Jak zostać kontraktorem IT?”, „Pokolenie Baby Boomers, X, Y i Z na rynku pracy”, czy „Wymierne rezultaty pracy – jak je przedstawić w CV?”.
Devire
Devire również należy do największych i najbardziej rozpoznawalnych firm rekrutacyjnych w Polsce. Zajmuje się działalnością w takich obszarach, jak: rekrutacja stała, recruitment process outsourcing, IT contracting, outsourcing procesów biznesowych oraz praca tymczasowa.
Strona internetowa Devire osiąga niespełna 5 tys. ruchu organicznego miesięcznie, przy Authority Score w wysokości 30. Firma jest obecna w mediach społecznościowych, jej profil w serwisie LinkedIn śledzi 70 tys. osób. Devire posiada na swojej stronie specjalną zakładkę dedykowaną case studies, gdzie kompleksowo prezentowane są konkretne sukcesy, które osiągnęła firma. Ostatnio poruszone tematy to: „200-osobowe centrum R&D. Jak Devire wsparło GN Nord w czasie pandemii” oraz „Budowa zespołu IT Customer Support dla Lipscore”.
Reed
Ze strony internetowej Reed dowiadujemy się, że założona na początku lat sześćdziesiątych XX wieku firma była pierwszą agencją rekrutacji specjalistycznej w Wielkiej Brytanii. Dziś operuje m.in. w takich obszarach, jak: rekrutacja pracowników stałych i tymczasowych, rekrutacja pracowników wyższego szczebla oraz RPO.
Polska strona grupy osiąga ruch na poziomie 793 odwiedzin miesięcznie, przy czym jej Authority Score to 27. Globalny profil firmy w serwisie LinkedIn śledzi 348 tys. obserwatorów. Na swojej stronie agencja posiada m.in. zakładkę, gdzie odnajdziemy generator pytań rekrutacyjnych, publikuje także artykuły i poradniki.
Jak wybrać partnera w rekrutacji pracowników biurowych?
Przedstawione zestawienie obejmuje jedynie wycinek szerokiego rynku agencji zajmujących się rekrutacją pracowników administracyjno-biurowych w Polsce. Wybierając partnera biznesowego, warto uwzględnić zarówno obiektywne kryteria, jak i opinie dotychczasowych klientów.
Każda decyzja w tej kwestii powinna być poprzedzona szczegółową analizą, zapoznaniem się z dostępną ofertą oraz konstruktywną rozmową. Dopiero to umożliwi ocenę, czy dana agencja odpowiada na specyficzne potrzeby rekrutacyjne firmy.