newsletter
[contact-form-7 404 "Not Found"]

Outsourcing z perspektywy pracownika

1200
[social_warfare]

Decyzja o wykonywaniu pracy na zasadach outsourcingu może budzić pewne wątpliwości. Nasuwają się pytania dotyczące równości traktowania, identyfikacji z firmą czy kwestii formalnych, z którymi wiąże się outsourcing. W rozmowie z Joanną, specjalistką ds. administracji, świadczącą usługi na rzecz lidera rynku HVAC oraz Pawłem, analitykiem biznesowym, wykonującym usługi dla banku inwestycyjnego poszukaliśmy odpowiedzi na te pytania.

10 lat temu została Pani pracownikiem outsourcingowym – jak to jest świadczyć usługi dla jednej firmy przez dekadę?

Joanna: Przede wszystkim dobrze się znamy i szanujemy. Wiemy, jakie mamy mocne i słabe strony, choć piszę to z przymrużeniem oka 😉 Na pewno czuję, że po drugiej stronie są osoby, którym zależy na moim dobrym samopoczuciu i podnoszeniu kwalifikacji. 

Jak ocenia Pani kontakt ze strony pracodawcy? (firma Verita HR)

J: Jest przede wszystkim profesjonalny. To, że mam tzw. „swojego opiekuna” jest dużym plusem. Mogę zwrócić się do niego z niemal każdym pytaniem czy wątpliwością i wiem, że otrzymam rzetelną i szybką odpowiedź.

Czy pracodawca uczcił w jakiś sposób 10 lat Pani pracy?

J: Niespodziewanie otrzymałam premię uznaniową za długą współpracę. To naprawdę miły gest i cieszę się, że dostrzega się i docenia wieloletnich pracowników.

Co doradziłaby Pani pracownikom, którzy podejmują się współpracy z firmą na zasadach outsourcingu?

J: Przede wszystkim pozbyć się lęku i …. spróbować. Pojawia się wtedy szansa na znalezienie dobrego, rozwojowego miejsca oraz kompetentnych i chętnych do pomocy ludzi. Warto skorzystać z tej możliwości i rozważyć outsourcing.

2 lata temu został Pan pracownikiem outsourcingowym – czy miał Pan w związku z tym jakieś obawy?

Paweł: Jeśli miałem jakiekolwiek obawy, to zdecydowanie bardziej związane z samą zmianą pracy sensu stricte. To zawsze wyjście ze strefy komfortu. Czy miałem obawy związane z formą zatrudnienia? Nie. Miałem dużo pytań z tym związanych, natomiast po znalezieniu na nie odpowiedzi, byłem pewien swojego wyboru.

Czy odczuł Pan jakieś różnice będąc pracownikiem outsourcingowym, w porównaniu do pracowników zatrudnionych przez firmę?

P: Absolutnie nie. Firma, dla której aktualnie wykonuję swoje usługi nie dała mi nigdy odczuć, że pracownik outsourcingowy różni się od tego zatrudnionego bezpośrednio i mam tu na myśli sposób traktowania przez firmę. Trochę inaczej odbywają się różne kwestie formalne, ale to oczywiste. Jeśli chodzi o kontakt z innymi pracownikami, naszą kooperację i to, jak jesteśmy traktowani przez management – różnic nie ma.

Jakie według Pana są dobre strony pracownika na outsourcingu?

P: Myślę, że outsourcing wiąże się z dużą elastycznością. Z mojego doświadczenia wynika, że przy pomocy agencji, jak to wyglądało w moim przypadku, możliwe jest także znalezienie stanowiska w niemal lub 100% spełniającego nasze oczekiwania, które będzie pokrywać się z naszymi kompetencjami.

Co Pan myśli o komunikacji ze strony pracodawcy? (firma Verita HR)

P: Trudno wyobrazić sobie lepszą obsługę pracownika na outsourcingu. Już na poziomie rekrutacji zwracam uwagę na to, jak wygląda kontakt i współpraca pomiędzy mną a osobą rekrutującą. Nie przypominam sobie sytuacji, w której czułbym się tak profesjonalnie potraktowany, a wręcz otoczony opieką jak w przypadku firmy Verita HR. Profilowanie ofert pod moje oczekiwania było doskonałe, kontakt zawsze szybki i bezproblemowy – widać było bardzo indywidualne podejście do kandydata. Tym sposobem moja współpraca z Veritą trwa już od 2018 roku.

Co doradziłby Pan osobom, które zastanawiają się nad podjęciem współpracy z firmą na zasadach outsourcingu?

P: Należy bardzo rzetelnie ocenić swój etap w karierze zawodowej, swoje oczekiwania, plany w perspektywie na najbliższych kilka lat, aspekt życia prywatnego (czy mamy rodzinę – mam tu na myśli np. możliwość brania płatnych urlopów, co jest przewagą formy UOP nad B2B). Sam byłem zatrudniony w swojej karierze na umowie o pracę bezpośrednio, jak i z agencją zewnętrzną, aż do formy B2B teraz. Każda z tych form jest inna, każda ma swoje zalety jak i wady. Ja cieszę się, że spróbowałem różnych form, dzięki temu mam porównanie i wiem, jak chciałbym ułożyć swoją karierę przez następne lata.

Jesteś zainteresowany usługami outsourcingowymi? Dowiedz się więcej na www.veritahr.com