Rekrutacja bez tajemnic – relacja z warsztatów
Warsztaty: Rekrutacja bez tajemnic organizowanie przez Women in Technology i Geek Girls Carrots odbyły się w piątek 17 marca, w Krakowie.
Sylwetka prowadzącego warsztaty “Rekrutacja bez tajemnic”
Warsztaty prowadził Maciej Stęga. Jest on na co dzień Talent Managerem w Shoplo, i popularyzuje ideę przejrzystości warunków wynagrodzenia w ogłoszeniach o pracę. Jest jednym ze współtwórców PeopleOps Meetup w Warszawie, który skupia osoby zainteresowane wymianą wiedzy i dobrych praktyk z obszaru rekrutacji i EB w branży IT. We współpracy ze Startup Academy prowadzi warsztaty z budowania zespołów w startupach. Po godzinach pracy także student zarządzania talentami w branży technologicznej na krakowskiej AGH.
Miejsce warsztatów
Całe wydarzenie odbywało się w amerykańsko-polskiej firmie u2i zajmującej się budowaniem i realizacją strategii technologicznej. Firma współpracuje zarówno ze startupami jak i firmami z długoletnią tradycją. Posiadają bardzo stylowe biuro na krakowskim Zabłociu, w którym na co dzień pracuje około 50 software developerów i Scrum Masterów.
Program warsztatów
Warsztaty składały się z dwóch części tematycznych:
- Rekrutacja i selekcja do startupu/software house’u Personal Branding kandydata
- Personal Branding kandydata
Na początku pan Maciej zadał kilka pytań na rozluźnienie m.in. zapytał o to, z czym kojarzy się rekrutacja. Co dla obecnych rekruterów mogło być zaskakujące, większości osób rekrutacja skojarzyła się ze stresem. Ponadto ze zderzeniem z rzeczywistością i innymi dość pejoratywnymi określeniami.
Następnie prowadzący podzielił uczestników na grupy. Każda z nich miała za zadanie stworzyć drogę kandydata od momentu podjęcia decyzji o zmianie pracy do momentu wciśnięcia przycisku „APLIKUJ” w ogłoszeniu. Zdania co do poszczególnych etapów były dość podzielone.
Później prowadzący mówił o najpopularniejszych kanałach docierania do potencjalnych kandydatów oraz głównych grzechach zarówno kandydatów jak i rekruterów. Zostały omówione twarde i miękkie kompetencje kandydata. Uczestnicy mogli się dowiedzieć w jaki sposób rekruterzy mogą sprawdzić kompetencje. Ponadto i jak sprawić, żeby komunikacja pomiędzy stronami procesu rekrutacji, była jak najbardziej efektywna.
W drugiej części warsztaty były skupione na Personal Branding’u kandydata. Przedstawiono jakimi działaniami warto budować Personal Branding i czy uzupełniony profil na LinkedIn jest wystarczający.
Inne ciekawostki, o których uczestnicy mieli okazję się dowiedzieć:
- Jesteśmy MOBI – czyli jak wielką rolę odgrywają aplikacje mobilne w procesie rekrutacji (według Global Recruiting Trends 2017 aż 77% kandydatów do poszukiwania pracy korzysta z aplikacji mobilnych na smartfona, a 76% z kandydatów aplikowałoby mobilnie gdyby to mogło przyśpieszyć cały proces rekrutacji)
- Decydującym aspektem wyboru oferty przez kandydata jest dojazd do pracy
- Rola briefingu i odpowiedniego przygotowania do niego (pomiędzy rekruterem i hiring managerem) jest ogromna!
- Systemy rekomendacji są coraz bardziej popularne w Polsce
- Przedstawiono platformy takie jak: JobsBoard, nofluffjobs, crossjob i MamStartUp
JzbLOa http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com