newsletter
[contact-form-7 404 "Not Found"]

Rekrutacja bez tajemnic – relacja z warsztatów

6455
[social_warfare]

Warsztaty: Rekrutacja bez tajemnic organizowanie przez Women in Technology i Geek Girls Carrots odbyły się w piątek 17 marca, w Krakowie.

Poprowadził je Maciej Stęga na co dzień Talent Manager w Shoplo, który popularyzuje ideę przejrzystości warunków wynagrodzenia w ogłoszeniach o pracę. Jest jednym ze współtwórców PeopleOps Meetup w Warszawie, który skupia osoby zainteresowane wymianą wiedzy i dobrych praktyk z obszaru rekrutacji i EB w branży IT . We współpracy ze Startup Academy prowadzi warsztaty z budowania zespołów w startupach. Po godzinach pracy także student zarządzania talentami w branży technologicznej na krakowskiej AGH.

Całe wydarzenie odbywało się w amerykańsko-polskiej firmie u2i zajmującej się budowaniem i realizacją strategii technologicznej. Firma współpracuje zarówno ze startupami jak i firmami z długoletnią tradycją. Posiadają bardzo stylowe biuro na krakowskim Zabłociu, w którym na co dzień pracuje około 50 software developerów i Scrum Masterów.

Warsztaty składały się z dwóch części tematycznych: pierwsza z nich to Rekrutacja i selekcja do startupu/software house’u oraz druga Personal Branding kandydata.

Na początku pan Maciej zadał kilka pytań na rozluźnienie m.in. zapytał o to,  z czym kojarzy się rekrutacja. Co dla obecnych rekruterów mogło być zaskakujące, większości osób skojarzyła się
ze stresem, ze zderzeniem z rzeczywistością i innymi dość pejoratywnymi określeniami. Następnie prowadzący podzielił uczestników na grupy. Każda z nich miała za zadanie stworzyć drogę kandydata
od momentu podjęcia decyzji o zmianie pracy do momentu wciśnięcia przycisku „APLIKUJ” w ogłoszeniu. Zdania co do poszczególnych etapów były dość podzielone. Później pan Maciej mówił o najpopularniejszych kanałach docierania do potencjalnych kandydatów oraz głównych grzechach zarówno kandydatów jak i rekruterów. Zostały omówione twarde i miękkie kompetencje kandydata oraz to, w jaki sposób rekruterzy mogą je sprawdzić i jak sprawić, żeby komunikacja pomiędzy nimi była
jak najbardziej efektywna.

W drugiej części warsztaty były skupione na Personal Branding’u kandydata – przedstawiono jakimi działaniami warto go budować i czy uzupełniony profil na LinkedIn jest wystarczający.

Inne ciekawostki, o których uczestnicy mieli okazję się dowiedzieć:

  1. Jesteśmy MOBI – czyli jak wielką rolę odgrywają aplikacje mobilne w procesie rekrutacji (według Global Recruiting Trends 2017 aż 77% kandydatów do poszukiwania pracy korzysta z aplikacji mobilnych na smartfona, a 76% z kandydatów aplikowałoby mobilnie gdyby to mogło przyśpieszyć cały proces rekrutacji)
  2. Decydującym aspektem wyboru oferty przez kandydata jest dojazd do pracy
  3. Rola briefingu i odpowiedniego przygotowania do niego (pomiędzy rekruterem i hiring managerem) jest ogromna!
  4. Systemy rekomendacji są coraz bardziej popularne w Polsce
  5. Przedstawiono platformy takie jak: JobsBoard, nofluffjobs, crossjob i MamStartUp