Rekrutacja na TikToku – czy to w ogóle możliwe?
Aplikacja TikTok rośnie na popularności. Z początku przeznaczona do celów rozrywkowych dla nastolatków, z czasem stała się kolejnym medium skupiającym największych influencerów oraz marki. Czy rekrutacja na TikToku może być także kolejnym sposobem na dotarcie do kandydatów?
Wojsko rekrutuje na TikToku
Pod koniec ubiegłego roku mówiono o tym, że brytyjska armia wykorzystuje TikToka do tego, aby zrekrutować nowych kandydatów do swoich oddziałów.
Pod nazwą BritishArmyHQ na aplikacji dla nastolatków publikowano materiały wideo, które przedstawiały żołnierzy podczas ich codziennych ćwiczeń czy podczas wykorzystywania czołgów. Powstał także drugi powiązany profil The Guards, który obecnie ma ponad 200 tysięcy obserwujących.
@the_guards The Guards are trained as Covid-19 testers and the first teams are using their skills helping key workers get back in work ##coronavirus ##testing ##fyp
Pomimo fali krytyki oba konta nadal można odnaleźć na TikToku, a na koncie The Guards nadal pojawiają się aktualne wpisy.
Co ciekawe, mówiono także o rekrutacji na TikToku prowadzonej przez ISIS – czytaj więcej “ISIS na TikToku — propaganda i (być może) rekrutacja“.
Rekrutacja na TikToku do…szpitala?
Pewien niemiecki szpital, który podobnie jak większość placówek medycznych ma braki kadrowe zdecydował się poszukać na TikToku wsparcia.
Na oficjalnym koncie szpitala klinikumdo można znaleźć między innymi filmiki wideo przedstawiające karaoke ze stetoskopem, taniec z modelem szkieletu, reanimowanie gumowych kurczaków czy inne aktorsko-taneczne popisy pracowników szpitala 😉
@klinikumdo 1. Ansprechbar? 2. Atmung? 3. Hilfe rufen! 4. ##Herz–##Massage im Takt v. 🎶„Staying alive“ (Huhn-Ton🐔) ##firstaid ##restartaheart ##hospital ##erstehilfe
@klinikumdo Verlinkt Eure Kollegen, die ihr am meisten vermisst, wenn ihr im ##Urlaub seid ❤️ ##missyou ##needyou
Marc Raschke, szef działu komunikacji szpitala postanowił założyć konto placówki na TikToku w maju 2019 roku. Grupą docelową profilu nie są pacjenci, a pracownicy służb medycznych.
Wszystkich naszych praktykantów mamy dzięki aktywnościom na social mediach – mówi Raschke. Podkreśla, że social media, włączając TikToka to także świetne narzędzie employer brandingowe.
Może zatem warto potraktować TikToka, jako kolejne narzędzie rekrutacyjne do testowania? Bardzo szybko może się okazać, że stwierdzenie “nie masz TikToka, to nie istniejesz” stanie się prawdziwe, a przecież nikt nie chce pozostać w tyle.
Szukasz nowoczesnych rozwiązań rekrutacyjnych? Sprawdź Niloosoft.
Autor: Sylwia Zając
[…] Więcej na ten temat tutaj. […]