Software Mansion organizuje konferencję App.js Conf. i szykuje się do debiutu w tym roku
Krakowska firma technologiczna Software Mansion S.A. przygotowuje się do dwóch ważnych wydarzeń: debiutu na NewConnect oraz technologicznej konferencji App.js Conf. Oba wydarzenia związane są ze strategią marketingową i employer brandingową spółki, której celem jest pozyskiwanie najlepszych talentów z rynku IT.
O spółce Software Mansion S.A.
Firma Software Mansion została założona 10 lat temu przez trzech programistów, zatrudnia obecnie ponad 200 osób. Specjalizuje się w tworzeniu oprogramowania, głównie dla firm technologicznych z USA oraz w budowaniu narzędzi dla programistów.
Jak mówi prezes Software Mansion , Marcin Skotniczny, jeśli miałby określić misję firmy, byłoby to tworzenie unikatowego miejsca pracy, które wyróżnia się jakością projektów i podejściem do pracy programistów:
Praca to miejsce, w którym spędzamy prawie jedną trzecią życia, warto się skupiać wobec tego na jakości takiego czasu. Chcemy tworzyć miejsce, w którym ludzie bedą szczęśliwi. Dotyczy to zarówno tego, jak kształtujemy kulturę organizacji w firmie, ale też tego, jakie projekty wybieramy i jakie oprogramowanie tworzymy. Po pierwsze, ważne jest dla nas to, by wybrane projekty były możliwie zgrane z osobistymi celami ludzi, którzy z nami pracują. Po drugie, pilnujemy, żeby praca przy projektach była zorganizowana w możliwie sensowny sposób. Po trzecie, chcemy także ułatwiać pracę programistom, którzy niekoniecznie pracują dla nas, ale korzystają z technologii, które tworzymy. Stąd nasze zaangażowanie w open-source oraz budowę narzędzi dla programistów.
W zeszłym roku w Software Mansion zaczęto wprowadzać szeroką strategię employer brandingową, której efekt była m.in. nagrodzona kampania „Marzenia się spełniają” Z Robertem Makłowiczem. Kampania zdobyła główną nagrodę w konkursie Pulsu Biznesu „Siła Przyciągania”.
Konferencja App.js Conf
10-12 maja odbędzie się trzecia edycja App.js Conf organizowana przez Software Mansion. Konferencja skupia się na tematyce React Native – technologii, którą spółka współtworzy od początkowych etapów, a która to używana jest do budowy tysięcy aplikacji mobilnych, takich jak Facebook, Instagram, Bolt czy Tesla.
Software Mansion aktywnie angażuje się w edukację oraz budowanie społeczności programistów wokół tej technologii. Zorganizowanie międzynarodowej konferencji było naturalnym dopełnieniem tych działań. W ramach konferencji można będzie wysłuchać prezentacji ekspertów z takich firm jak Meta (Facebook), Microsoft czy Shopify. Spodziewana frekwencja to około 350 osób na miejscu w Krakowie.
Jesteśmy jedną z kilku firm na świecie, które mają największy wpływ na rozwój React Native, a na wydarzenie, które organizujemy, przyjedzie wiele innych prominentnych osób ze społeczności zbudowanej wokół tej technologii. W związku z tym App.js Conf to miejsce, na którym nierzadko podejmowane są decyzje i działania, które rzeczywiście kształtują kierunek rozwoju tej technologii. Jednocześnie na konferencję przyciągniemy programistów tej technologii nie tylko z Polski, ale też Europy, a nawet reszty świata. Na podstawie doświadczeń z poprzednich edycji wiemy, że organizacja tego wydarzenia skutecznie buduje naszą pozycję jako ekspertów, przyczynia się do pozyskania nowych projektów, ale ma też bardzo mocny efekt employer brandingowy.
Debiut Software Mansion S.A na NewConnect
Planowany debiut na NewConnect jest kolejnym krokiem w szerszej strategii employer brandingowej Software Mansion. Pracownicy są bowiem podstawą wielu strategicznych decyzji firmy, również tej o wejściu na giełdę. Spółka od początku deklarowała, że debiut jest podyktowany chęcią wprowadzenia programu motywacyjnego opartego o akcje spółki. W III kwartale 2022 został wdrożony jego pierwszy etap przydzielając wszystkim pracownikom ok. 1,76% akcji. Zainteresowanie programem sprawiło, że w grudniu tego samego roku spółka przeprowadziła ofertę publiczną istniejących akcji, którą w większości nabyli pracownicy i ich bliscy.