Katalog Marzeń
|

Spełnianie marzeń benefitem? Interesujący pomysł na employer branding 

Temat benefitów pracowniczych bywa grząskim gruntem. Z jednej strony owocowe czwartki urosły do rangi humorystycznego symbolu, z drugiej wciąż nie brakuje sygnałów, że pracownicy, poszukując wymarzonego pracodawcy, liczą się także z tym aspektem jego oferty. Kluczem wydaje się więc być odpowiedni dobór świadczeń. Ekspertki z firmy Katalog Marzeń podkreślają, że ogólna tendencja wskazuje na potrzebę priorytetyzacji jakości benefitów ponad ich ilość. Jak skutecznie wykorzystać je w realizacji strategii employer brandingu?

Z badania „Raport benefitów pracowniczych 2023” zleconego przez Enter The Code firmie badawczej ARC Rynek i Opinia wynika, że 75% badanych zwraca uwagę na obecność korzyści pozapłacowych w ogłoszeniach o pracę. Co więcej, 50% respondentów uważa, że benefity są kluczowym dodatkiem do wynagrodzenia.

Czy spełniając marzenia, można faktycznie zmotywować, wzmocnić lojalność i docenić pracowników, partnerów biznesowych czy klientów? Firma Katalog Marzeń, która świętuje właśnie swe 13. urodziny, zdaje się to potwierdzać, stale rozwijając ofertę skierowaną do biznesu. „Potęgowanie radości poprzez realizację marzeń” — to sens ich pracy. 

„Chcemy wywoływać radość u naszych klientów i zachęcać ich, by nie odkładali swoich marzeń na później. Wierzymy, że marzenia się spełnia” — zapewnia Monika Suchodolska, Content Specialist w Katalogu Marzeń.

Czego pragną pracownicy?

Skąd jednak pracodawca może wiedzieć, co naprawdę uszczęśliwi pracownika? Odpowiedzi sugerują nam choćby wyniki dwóch edycji konkursu Radość w pracy, w którym zespoły same mogły zgłosić, jak chciałyby wspólnie spędzić czas. W ten sposób wstępnie rozpoznano ich potrzeby.

Wyniki mogą zaskoczyć, a szczególnie ich różnorodność. Okazało się, że wielu zatrudnionych chciałoby po prostu wyjść wspólnie na kolację. Nie zabrakło jednak też bardziej brawurowych pomysłów jak nurkowanie w kamieniołomie, czy wyprawa off-road. Wiele z tych atrakcji ma silny aspekt integracyjny, a ich praktykowanie może mieć pozytywny wpływ także na współpracę zespołu w trakcie codziennych zadań.

Katalog Marzeń dla firm

Oferta dla firm powstała w 2019 roku, w 2020 roku uruchomiono osobną, dedykowaną stronę internetową. Produkt pozostaje taki sam jak w opcji indywidualnej. Firma zapewnia vouchery na atrakcje, które umożliwią realizację mniejszych i większych marzeń, także z zespołem. Obecnie proponują zawrotną liczbę 6500 wariantów w całej Polsce, ale bez obaw — także ten aspekt został należycie przemyślany. Firmy dysponujące większym budżetem otrzymują specjalny link, pod którym dostępnych jest tylko kilka wyselekcjonowanych atrakcji. Wszystko po to, by ułatwić wybór i usprawnić cały proces. Dodatkowo istnieje też możliwość personalizacji voucherów, np. poprzez dodanie do nich logo firmy.

Nic więc dziwnego, że np. wielu HR Managerów powraca do Katalogu Marzeń z roku na rok. Cenią sobie przede wszystkim fakt, że firma zajmuje się całą logistyką. Zadowoleni są także pracownicy. Mogą spędzić czas w inny sposób niż zwykle, ze współpracownikami, z rodziną, czy samodzielnie. Jakie atrakcje cieszą się obecnie największą popularnością? Wśród pracowników najczęściej spełniane są marzenia o wyprawie off-road i locie szybowcem (to zresztą atrakcja symboliczna — właśnie taki lot został sprzedany przez firmę jako pierwsza atrakcja w jej historii).

Z kolei wśród prezesów, kierowników, czy managementu najlepiej sprawdzają się pakiety marzeń, czyli vouchery, które umożliwiają samodzielny wybór spośród kilku wskazanych atrakcji. Wśród nich znajdują się np. eleganckie opcje, jak choćby przejażdżka Lamborghini. Szukasz prezentu dla szefa na urodziny? To może być opcja dla Ciebie.

Employer branding oparty na autentyczności

Zapytaliśmy Katalog Marzeń o to, w jaki sposób korzystanie z ich oferty, może wpływać na employer branding.

„Pracodawcy, zachęcając do różnych aktywności, potwierdzają, że nie wyznają zasady, że w życiu liczy się jedynie praca” —  pokreśliła Anna Sudomir, People & Culture Manager w Katalogu Marzeń.

Jak oceniła, może mieć to szczególne znaczenie w przypadku wchodzącej na rynek pracy generacji Z, której przedstawiciele wierzą, że pracują, żeby pracować, a nie po to, aby żyć. Pokazanie im, że firmie zależy na ogólnym rozwoju pracownika, z pewnością może okazać się istotnym atutem. „Jeśli jest w pracy przestrzeń na to, by być sobą i spełniać się, to stanowi ogromną wartość, którą warto podkreślać” — zauważyła.

W trakcie rozmowy z Katalogiem Marzeń nie mogło też zabraknąć pytania o to, w jaki sposób dbają o employer branding w swojej organizacji. Odpowiedź była dość zaskakująca — rozmówczynie przyznały, że wewnętrznie nie realizują żadnej zaplanowanej strategii. Ich działania z tego zakresu są po prostu naturalną wypadkową innych aktywności. W firmie kultywowana jest m.in. tradycja, że wszystkie wewnętrzne integracje spędzane są u jakiegoś partnera, np. oferującego lot balonem. Daje to dwojaką wartość — możliwość integracji, a także podtrzymanie relacji z partnerem biznesowym. Dzięki podejmowaniu takich aktywności, wielu pracowników Katalogu Marzeń odkryło nowe pasje, które dziś są już dla nich regularnym źródłem radości. Nic więc dziwnego, że chętnie dzielą się tymi doświadczeniami ze światem, przy okazji budując pozytywny wizerunek firmy, jako pracodawcy. Tak prezentuje się ludzka twarz Katalogu Marzeń i trzeba przyznać, że wypływająca z niej autentyczność broni się sama.

*Materiał powstał we współpracy z firmą KatalogMarzeń.pl Joanna Zubik-Borucka, Tomasz Zubik s.c.