Spotkanie HR Influencers
20 stycznia odbyło się spotkanie oficjalnie inaugurujące działalność nowo powołanego think tanku skupiającego wybitnych praktyków branży Human Resources – HR Infuencers.
HR Influencers to inicjatywa skupiająca uznanych praktyków HR skutecznych w rozwijaniu kapitału intelektualnego oraz marki przywództwa w swoich firmach i otoczeniu, będących kreatorami trendów w swoich obszarach zawodowych, zaangażowanych w budowanie best practices dla pozostałych profesjonalistów HR w Polsce oraz rozwiązań dla rynku pracy. Co istotne, osób budujących marki lidera wysokiej reputacji w swoim otoczeniu.
Misją HR Influencers jest zbudowanie społeczności 50 wpływowych liderów Human Resources w Polsce, skutecznych w rozwijaniu kapitału intelektualnego oraz marki przywództwa w swoich firmach. Stworzenie platformy wymiany idei i rozwiązań pomiędzy branżą HR, biznesem oraz instytucjami rządowymi i społecznymi odpowiedzialnymi za zarządzanie rynkiem pracy.
Członkowie HR Influencers zobowiązują się promować zasady etycznego i społecznie odpowiedzialnego zarządzania, angażują się w upowszechnianie najlepszych praktyk zarządzania kapitałem ludzkim, dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Do ich zadań jako liderów opinii należeć będzie również analizowanie, komentowanie i kreowanie trendów w obszarze HR, a także zabieranie głosu w kwestiach strategicznych dla rozwoju rynku pracy i biznesu. Wszyscy członkowie think tanku HR Influencers zobowiązują się aktywnie działać na rzecz całej branży HR w Polsce. Takie założenia zostały podpisane przez założycieli w formie specjalnej Deklaracji podczas spotkania.
HR Influencers to unikatowa społeczność i platforma współpracy 50 wartościowych liderów HR w Polsce o dużym zakresie wpływu osobistego i zawodowego. W przyszłości grono to poszerzy się także o kolejnych 100 managerów o najlepiej rokującym potencjale rozwojowym, którzy będą stanowić grupę HR High Potential (HRI HiPo). Dziś branża HR jest rozproszona.
Naszą ambicją jest znaleźć i zaprosić do pracy na rzecz biznesu i branży HR wartościowych i zaangażowanych profesjonalistów z całej Polski, skutecznych strategów biznesowych, a równocześnie ludzi mądrych i rozsądnych, dla których praca z ludźmi to pasja i przywilej, a nie stanowisko czy zawód jakich wiele. Takich, którzy rozumieją różnicę między byciem wartościowym a biernym obserwatorem w rozmowach o strategii rozwoju biznesu.
Wspólnie będziemy pracować nad kreowaniem użytecznych rozwiązań oraz inicjowaniem partnerskiej i strategicznej rozmowy o wartościowym biznesie i rynku pracy pomiędzy liderami HR, liderami biznesu oraz instytucjami rządowymi i społecznymi. Zależy nam na odpowiednim doborze uczestników, gdyż rola autorytetu i influencera zobowiązuje.
Dlatego też profil osób zapraszanych do grona HRI kładzie nacisk na dobrą reputację, styl działania i komunikowania, strategiczne myślenie, odpowiedzialny sposób realizowania polityki personalnej i promowanie wartości w swoim otoczeniu – definiuje rolę nowo powołanego think tanku Joanna Malinowska-Parzydło, pomysłodawczyni i spirytus movens przedsięwzięcia.
Joanna Malinowska-Parzydło to wieloletnia dyrektor personalna w polskich mediach, dziś twórczyni unikalnych programów zarządzania marką lidera, marką zespołu, marką przywództwa oraz marką kobiecego przywództwa w firmach. Autorka bloga „Jesteś marką” oraz bestsellera „Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą”. Chief Visionary Officer Personal Brand Institute. Założycielka Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu. Mentorka w polskiej edycji programu Fundacji Hillary Clinton Vital Voices. Wykładowca akademicki MBA.
Do grona założycieli think tanku należą także:
• Małgorzata Bartler, Alior Bank
• Joanna Bilecka, Credit Agricole
• Maja Chabińska-Rossakowska, DHL
• Mariola Raudo, Nestle
• Elżbieta Rosiak, Bank Pekao
• Andrzej Borczyk, Microsoft
• Grzegorz Skibiński, Bank Handlowy
Wśród planów strategicznych społeczność HR Influencers wskazała zarówno działania na rzecz profesjonalizacji branży Human Resources, a także wzmocnienia działań HR w otoczeniu biznesowym:
- Definiowanie wartości potrzebnych do budowania silnych kultur organizacyjnych w przyszłości.
- Stworzenie i monitorowanie listy najważniejszych trendów społecznych i gospodarczych, które będą wpływały na kształt rynku pracy i kapitału intelektualnego firm w perspektywie najbliższych 2-5-10 lat.
- Opracowanie mapy kluczowych kompetencji niezbędnych firmom do sprostania wyzwaniom przyszłości.
- Rekomendowanie dobrych praktyk rozwijania tych kompetencji.
- Angażowanie odpowiedzialnych społecznie liderów biznesu, organizacji społecznych i rządowych w dialog dot. rozwoju kapitału intelektualnego.
W ramach budowania platformy utworzono dedykowaną stronę www.hrinfluencers.pl, na której prowadzony będzie blog ekspercki oraz publikowane będą zarówno artykuły HR Influencers, jak i relacje z wydarzeń, debat i efekty kwartalnych spotkań.
Więcej o HR influencers przeczytaj tutaj.
6ZAkfs http://www.LnAJ7K8QSpkiStk3sLL0hQP6MO2wQ8gO.com
YbCTqx http://www.LnAJ7K8QSpkiStk3sLL0hQP6MO2wQ8gO.com