|

Subiektywny przegląd filmów wizerunkowo-rekrutacyjnych

Nie ma chyba sfery życia, na którą nie wpłynąłby Covid-19. Namieszał również w działaniach employer brandingowych. W czasie pandemii nie myśleliśmy o wyszukanych kampaniach czy benefitach, a o sprawach kluczowych, stabilności i pewności zatrudnienia. Wydaje się, że i filmy wizerunkowe wpisały się w ten trend poruszając ważne kwestie społeczne. Poniżej przestawiamy nasz subiektywny przegląd najciekawszych filmów wizerunkowych, które w ostatnim czasie wpadły w nasze „rekruterskie” oko.

Co Waszym zdaniem powinno jeszcze znaleźć się na naszej liście? Co nam umknęło? Czekamy na komentarze 🙂

Nordea

Nordea w swoim filmie EBowym wykorzystuje analogię do świata zwierząt. Komunikuje, że współpracuje z osobami o różnych cechach charakteru, umiejętnościach, temperamencie i też takich szuka do swojego zespołu. Wskazuje jak ważna jest różnorodność w zespołach i że to indywidualizm pozwala stworzyć przestrzeń do rozwoju. Również dodatkowym smaczkiem jest fakt, że lektorem filmu jest Krystyna Czubówna.

Nordea. Różne gatunki. Jeden zespół. Full 60′

mBank

mBank przy wsparciu agencji Linkleaders postanowił dotrzeć do wyjątkowej grupy kandydatów, osób 45+ po to, aby walczyć z stereotypami dotyczącymi pracy w contract center. Film wizerunkowy udowadnia, że pracownicy 45+ mają wyjątkowe atuty, a praca w call center może być ciekawą ścieżką zawodową także dla osób z pokolenia X lub Baby Boomers.

Efekt? 1,55 mln wyświetleń treści, blisko 200 aplikacji o pracę, blisko 40 zatrudnionych osób, 240 nowych osób w programie poleceń pracowniczych.

Amazon Fulfillment Poland Sp. z o.o.

Osoby głuche i niedosłyszące od dawna pracują w zespołach w centrach logistycznych. W tym toku pracownicy Amazon z wadami słuchu w ramach projektu MigaMy przygotowali film pt. „Praca bez barier”, który otrzymał nagrodę publiczności na VI Festiwalu Filmów Odpowiedzialnych „17 Celów”.

MigaMY praca bez barier – Amazon Fulfillment Poland Sp. z o.o.

Arla GSS

Film, który musiał się pojawić w tym zestawieniu. Bardzo wymowny obraz pandemii z perspektywy pracodawcy, pracownika… i biura, które może być miejscem, do którego wszyscy tęsknimy. Przypomina City of Silence – link do filmu w komentarzu.

We all miss you guys! #OneArla

IMGW-PIB

I na koniec kampania od Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowego Instytutu Badawczego. Świetny przykład, że również sektor publiczny przygotowuje interesujące filmy wizerunkowe, a w swoich komunikatach stawia na różnorodność, szacunek i równość.

Jeżeli zainteresowała Cię tematyka kampanii mBanku i chciałbyś dowiedzieć się więcej o pokoleniach na rynku pracy kliknij w link. 

Link do filmu: City of Silence: https://www.youtube.com/watch?v=Wzkg8sYWBGA&t=4s