Świąteczne upominki w biznesie – co i jak wręczać pracownikom i partnerom?
Boże Narodzenie to ten szczególny okres w roku, gdy nacisk kładziemy nie tylko na budowanie relacji rodzinnych, ale też tych biznesowych. W okresie świątecznym chcemy być lepsi, dzielić się z innymi upominkami i składać życzenia. To samo dotyczy relacji zawodowych. W czasie Bożego Narodzenia i Nowego Roku szczególnie zależy nam na podziękowaniach za dotychczasową współpracę i wspólne sukcesy. Jak to jednak najlepiej zrobić? W jaki sposób okazać wdzięczność współpracownikom w nadchodzące Święta? Podpowiadamy!
Drobne gesty w postaci świątecznych prezentów napędzają do dalszej pracy i pozwalają na wzmocnienie zawodowych relacji – potwierdza to Raport Siła Doceniania 2022, przeprowadzony przez HRM Institute. Aż 58% ankietowanych uważa, że docenianie pracowników zwiększa ich zaangażowanie w pracy. Z tego względu nadchodzące Święta to odpowiedni moment, by zainwestować w swoich współpracowników i podziękować im za ich wysiłek i zaangażowanie w codzienną pracę. To inwestycja, która wróci z podwójną mocą, ponieważ doceniony pracownik, to lepszy pracownik! Przedstawiamy kilka porad, na które warto zwrócić uwagę przy wyborze firmowego upominku na zbliżający się świąteczny czas.
Świąteczne upominki w biznesie
Wybór odpowiedniego prezentu zawsze oznacza duże wyzwanie. Szczególnie jeśli chodzi o upominki, które wręczamy swoim pracownikom, partnerom czy potencjalnym klientom. Warto jednak odważnie podejść do tego zadania, ponieważ takie działania są świetnym sposobem na wyrażanie zadowolenia ze wspólnej pracy, projektów czy zawartych partnerstw.
Popularność zwyczaju, jakim jest wręczanie prezentów firmowych oraz świadomość korzyści, jakie niesie ze sobą taka praktyka, stale rosną. Na podstawie badań przeprowadzonych przez Coresight Researchs and GiftNow survey, prognozuje się, że wartość rynku upominków korporacyjnych osiągnie 312 miliardów dolarów do 2025 roku, w porównaniu z 258 miliardami dolarów w 2022 roku. Wzrost zainteresowania upominkami biznesowymi zauważalny jest także na polskim rynku, o czym świadczy stale rosnąca liczba naszych Klientów – komentuje Anna Garmada, właścicielka marki NOBILIA, specjalizującej się w komponowaniu autorskich zestawów upominkowych.
Zwyczaj wręczania upominków biznesowych staje się coraz bardziej powszechny, rośnie też podaż na rynku, co powoduje, że mamy zróżnicowany wybór firmowych zestawów świątecznych.
Etykieta a upominki biznesowe
W celu uniknięcia zbędnych nieporozumień, przy wyborze upominków należy pamiętać o stosownych zasadach i etykiecie biznesowej. Ważne jest, by wręczany upominek był odpowiednio dopasowany do odbiorcy. Warto zwrócić uwagę na zainteresowania i preferencje danej osoby, aby prezent był dla niej atrakcyjny i przydatny. Należy również stronić od wręczania prezentów o zbyt wysokiej wartości, aby uniknąć niepotrzebnego dyskomfortu. Nieodpowiednim jest także oczekiwanie kontrupominków, ponieważ może to być postrzegane jako forma przekupstwa.
Udany prezent budzi emocje – radość, wzruszenie, pozytywne zaskoczenie. Dlatego tak ważna jest dbałość o każdy detal, by tworzyć prezenty, które na długo zostaną w pamięci. Obdarowywanie to sztuka wymagająca nie tylko odpowiedniego wyboru, ale też staranności w przygotowaniu. Tylko w ten sposób można stworzyć prezenty, które będą wyróżniać się jakością, estetyką i spójnością kompozycji – dodaje Anna Garmada.
Warto również zwrócić uwagę na formę podziękowania. Moment wręczenia świątecznego prezentu, to dobry pretekst, by przekazać pracownikom czy partnerom kilka ciepłych, szczerych słów oraz uścisnąć dłoń. Popularną praktyką jest także dołączenie do upominku personalizowanej karteczki, za pomocą której wyraża się swoją wdzięczność i podziękowanie za współpracę. To bardziej osobisty i szczery gest, który pozytywnie wpłynie na relacje z partnerem biznesowym.
Przewodnik po biznesowych upominkach
Świąteczne upominki bywają różne, jednak najczęściej można się spotkać z zestawami słodkich pralinek, czekoladek, pierniczków, cukierków, herbaty i kawy, wina czy mocniejszych alkoholi. W przypadku biznesowych relacji warto się skupić na klasycznych produktach, które są jakościowe, eleganckie i przede wszystkim unikalne. Na rynku znajdziemy mnóstwo ofert, które spełnią najwyższe prezentowe oczekiwania. Wśród nich warto zwrócić uwagę na markę Nobilia, która przygotowuje autorskie kosze prezentowe, wiele z nich zawiera akcent nawiązujący do tematyki Świąt. Oto trzy propozycje na prezenty firmowe, które pomogą budować relacje biznesowe w zbliżającym się bożonarodzeniowym czasie.
Choco Maya Grand Tuba Nero Xmas
Papierowa tuba kryjąca asortyment kolonialnych produktów Choco Maya, to skrzynia pełna aromatycznych przysmaków: korzennych ciasteczek, mlecznych czekoladek, pachnącej kawy, soczystych marmoladek oraz doskonałego, czerwonego wina. Taka propozycja będzie świetnym wyborem dla osób, które cenią sobie najwyższą jakość, elegancję i różnorodność.
fot. Choco Maya Grand Tuba Nero Xmas
Skład Praski Tuba Składowa No 3 Xmas
Papierowa tuba wypełniona tradycyjnymi przysmakami Składu Praskiego, takimi jak: Grzaniec z Miodowej Beczki, mini tabliczki czekolady deserowej, karmelizowane ciasteczka korzenne oraz orzeszki i karmelki, których smak świetnie koresponduje ze Świętami Bożego Narodzenia. Jest to przykład upominku biznesowego, który jest odpowiednim wyborem, jeśli szukamy propozycji wyróżniającej się wyjątkowym designem opakowania.
fot. Skład Praski Tuba Składowa No 3 Xmas
Ovocnie Kuferek Almond Special Xmas
Papierowy, ręcznie kaszerowany kuferek kryjący asortyment naturalnych produktów Ovocnie, to podarunek, który można zaadresować osobom ceniącym estetykę i minimalizm. Taka wersja świątecznego upominku będzie odpowiednim wyborem zarówno dla ważnego partnera, jak i pracowników, którzy z pewnością docenią słodką zawartość kuferka.
fot. Ovocnie Kuferek Almond Special Xmas
Jak nie popełnić prezentowego faux pas?
Przede wszystkim, upominki należy wręczać w odpowiednim terminie – najlepiej zrobić to nie wcześniej niż dwa tygodnie przed Świętami. Ważne jest również dopasowanie upominku do charakteru relacji biznesowej. Dla ważnych partnerów i klientów warto wybrać prezent z wyższej kategorii, ale ze względów etycznych warto zwrócić uwagę, aby nie był on zbyt kosztowny. W przypadku pracowników lepszym wyborem będą drobniejsze, mniej zobowiązujące upominki, które będą dowodem wdzięczności za ich codzienną pracę i trud.
Kolejnym istotnym elementem jest sposób wręczania upominków. W przypadku pracowników najlepszym momentem będzie firmowe spotkanie świąteczne, które pozwoli zgromadzić wszystkich współpracowników w jednym miejscu. Partnerów biznesowych warto natomiast obdarować podczas wspólnego spotkania. Jeśli jednak nie jest to możliwe, należy zaadresować przesyłkę, do której dodamy spersonalizowaną kartkę z życzeniami i podziękowaniami.
Dzięki tym prostym zasadom unikniemy nieporozumień i sprawimy, że w nadchodzące Święta nasze upominki biznesowe będą faktycznie wyrazem uznania i wdzięczności dla naszych partnerów biznesowych.
Ciekawe propozycje. Zawsze ważne jest, aby ten prezent był ładnie zapakowany. Moja mama dostała nawet skarpetki, które były pięknie opakowane w tubę. Wyglądało to jak butelka wina, a jednak były to po prostu skarpetki,<a href=”https://sosoxy.pl/”>socks and gifts</a> z których się ucieszyła. Bo najważniejsza jest pamięć o innych osobach podczas świąt.