Ilustracja do artykułu pt. "W jaki sposób coaching może wspomóc w rozwoju zespołu?"
|

W jaki sposób coaching może wspomóc w rozwoju zespołu?

Jednym z głównych celów coachingu w organizacjach jest wsparcie pracowników w osiąganiu ich pełnego potencjału. Pomaga w definiowaniu celów, pokonywaniu przeszkód i odkrywaniu mocnych stron. Lider, zaznajomiony z podejściem i technikami coachingowymi, może być w stanie budować bardziej efektywne i trwałe zespoły.  

Coachingowy styl zarządzania zyskuje na popularności

Warto wskazać kilka przyczyn, w związku z którymi metody coachingowe są coraz chętniej wykorzystywane przez kadry zarządzające. Przede wszystkim przeformułowaniu uległo podejście do przywództwa. Tradycyjne, hierarchiczne modele zarządzania ustępują miejsca bardziej elastycznym, partnerskim relacjom pomiędzy menedżerami a pracownikami. Taki styl zarządzania, który nastawiony jest na dialog, wsparcie i rozwój, wpisuje się w tę tendencję.

Ponadczasowym wyzwaniem managerów pozostaje zwiększenie zaangażowania pracowników. Skupienie się na ich indywidualnych potrzebach i aspiracjach, może prowadzić zarówno do poprawy poziomu satysfakcji z pracy, jak i większego zaangażowania. Pracownicy zyskują w ten sposób poczucie sprawczości i odpowiedzialności za własny rozwój.

Ponadto w czasach, gdy zmienność jest jedyną stałą, umiejętność dostosowywania się do wymagań rzeczywistości jest kluczem do rozwoju kariery. W tym kontekście rozwój nowych kompetencji staje się kluczowy. Coaching pomaga pracownikom rozwijać nie tylko techniczne umiejętności, ale także zdolności interpersonalne i przywódcze.

Coaching na rzecz długoterminowej efektywności

Potrzeba adaptacji i innowacyjności w biznesie jest dziś ważniejsza niż kiedykolwiek. Coachingowy styl zarządzania wspiera kulturę otwartości, kreatywności i ciągłego doskonalenia. Jest to kluczowe w kontekście dostosowania się do zmieniających się warunków rynkowych. Coraz więcej firm dostrzega także wartość coachingowego zarządzania w kontekście długoterminowej efektywności. Sprzyja ono bowiem budowaniu silniejszych, bardziej zaangażowanych zespołów, co przekłada się na lepsze wyniki biznesowe.

Właściwe wykorzystanie technik coachingowych zwiększa możliwości menedżera w rozwijaniu umiejętności podwładnych. Kompetencje związane z coachingowym stylem zarządzania mogą wspomóc pracę osób kierujących zespołami, niezależnie od poziomu, na jakim operują. Przydadzą się także przedstawicielom działów HR, którzy są zainteresowani rozwojem lub wzmocnieniem tego stylu zarządzania w organizacji. 

Coachingowy styl zarządzania od EY

EY Academy of Business przygotowała specjalny warsztat dedykowany osobom, które chcą rozwinąć swoje kompetencje w zakresie stosowania metod coachingu w codziennych relacjach zawodowych. Program Coachingowy styl zarządzania, podobnie jak inne szkolenia oferowane przez organizację, skupia się na praktyce. Został stworzony z myślą o tym, aby uczestnicy mogli wykorzystywać to podejście w swojej codziennej pracy.

„Zdecydowanie zbyt często w rozmowach z klientami spotykamy się z opinią, że brakuje im narzędzi, technik i pewności siebie w komunikacji ze swoimi pracownikami. Dlatego na warsztacie w EY Academy of Business stawiamy na praktyczną wiedzę oraz, przede wszystkim, na umiejętność zastosowania jej w konkretnych sytuacjach zawodowych. Uczestnicy podkreślają, jak ważne były dla nich role play’e z trenerem, które kształtują kompetencje w prowadzeniu rozmów z podwładnymi” – podkreśla Adrianna Sykucka, Team Leader, Training Project Expert, EY Academy of Business.

Od teorii po praktykę

W trakcie szkolenia uczestnicy poznają metody coachingu, a także możliwości ich zastosowania w podległym zespole. Ponadto nauczą się, jak wykorzystać coaching w rozmowach z podwładnymi z uwzględnieniem różnych sytuacji zawodowych, a także udoskonalą umiejętności prowadzenia rozmów z wykorzystaniem odpowiednich pytań.

„Uczestnicy najczęściej wskazują, że dzięki szkoleniu nauczyli się efektywnie stosować różnorodne metody coachingu, co pozwala im skuteczniej zarządzać zespołami. W ich wypowiedziach słyszę też, że czują się znacznie pewniej w prowadzeniu rozmów z pracownikami niezależnie od sytuacji. Jednak jak podkreślają, największą wartością jest to, że po warsztacie mogli od razu wdrożyć poznane narzędzia do swojej codziennej pracy. To zdecydowanie jeden z najważniejszych atutów tego warsztatu” – tłumaczy Adrianna Sykucka. 

Chcesz się rozwijać w tym zakresie? Sprawdź szczegóły.

*Materiał powstał we współpracy z firmą EY Academy of Business

EY Academy of Business jest częścią renomowanej firmy doradczej EY Polska. Od 30 lat działają na polskim rynku, wzmacniając kompetencje zarówno klientów indywidualnych, jak i pracowników przedsiębiorstw o różnej skali działalności – od małych i średnich firm po wiodące korporacje. Tworzą autorskie programy szkoleniowe, przygotowują unikatowe analizy, dzielą się wiedzą i integrują środowisko biznesowe, organizując prestiżowe wydarzenia.

W ofercie EY Academy of Business znajdziemy ponad 400 warsztatów i szkoleń z zakresu finansów, zarządzania, sprzedaży, negocjacji, IT oraz kompetencji menedżerskich i osobistych, jak i przygotowujących do egzaminów z kwalifikacji zawodowych, takich jak: ACCA, CIA®, CFA®, PMP® czy PMI-ACP®.

Tym, co wyróżnia EY Academy of Business, to przede wszystkim praktyczne podejście – trenerzy to doświadczeni eksperci, którzy doskonale znają obecne potrzeby rynku. Dzięki temu uczestnicy szkoleń mogą liczyć na aktualną wiedzę, która ma bezpośrednie zastosowanie w ich codziennej pracy zawodowej.

Sprawdź i przekonaj się, jak EY Academy of Business może pomóc w rozwoju Twojej kariery.

Przeczytaj także:

guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Sprawdź wszystkie komentarze