Zakładka kariery – miejsce spotkania marki pracodawcy z kandydatem
Zakładka kariery – to z niej kandydat powinien dowiedzieć się, jaka w naszej firmie panuje kultura pracy, jakie mamy wartości, co cenimy, czym się zajmujemy, kto jest naszym potencjalnym klientem i, last but not least, jakie mamy otwarte wakaty.
Informacje, które przekazujemy kandydatowi na naszej zakładce kariery, powinny być na tyle atrakcyjne, ale i autentyczne! aby zachęcić właściwego kandydata do przesłania nam aplikacji.
Co więc, zapytacie, powinno się znaleźć w dobrze przygotowanej zakładce kariery? Zapraszamy do krótkiego przewodnika. Kolejność przypadkowa, bliska naszemu „rekrutacyjnemu sercu”.
Pokaż, jak wygląda Twój proces rekrutacyjny
„Wejdź w buty kandydata” i zastanów się, jak chciał byś być traktowany w trakcie procesu rekrutacyjnego. Powiedz, na co powinien się nastawić aplikując do Twojej firmy, ile etapów rekrutacji go czeka i czemu poszczególne etapy mają służyć. Bądź transparentny w komunikacji. Jeżeli ilość etapów rekrutacyjnych na poszczególne stanowiska się różni, napisz to wprost.
Best practices: 10Clouds (gdzie rekrutacja jest 5-etapowa) https://10clouds.com/careers/
Ogłoszenia o pracę
W zakładce kariera zamieszczaj tylko aktualne ogłoszenia o pracę, najlepiej od razu kierujące do Twojego wewnętrznego ATSu. Możesz zostawić także miejsce na tak zwane aplikacje spontaniczne. Takie rozwiązanie może pomóc Ci dotrzeć do kandydatów, którzy są wyjątkowo zmotywowani do pracy w Twojej firmie.
Rozważ zamieszczenie widełek wynagrodzeń. Choć wszystkie badania pokazują, że kandydaci poszukują informacji o wynagrodzeniach na stronach internetowych w zakładce kariera, to pracodawcy wciąż niechętnie ujawniają takie dane. Takie rozwiązanie pomoże zarówno Tobie jak i kandydatowi oszczędzić czas i znaleźć najlepiej dopasowaną ofertę pracy.
Best practices: Future Processing, który zamieszcza widełki wynagrodzeń. https://kariera.future-processing.pl
Wyjaśnij w jednym zdaniu dlaczego warto pracować w Twojej firmie
Nie oszukujmy się, mamy rynek pracownika. Firmy konkurują ze sobą o najlepszych kandydatów. Aby zachęcić ich do aplikowania powinniśmy wyraźnie przedstawić nasze EVP, pokazać co tak naprawdę wyróżnia nas od konkurencji. Zrezygnujmy ze wszystkich zbędnych ozdobników, typu „przyjazna atmosfera”, „praca z młodym, dynamicznym, zespołem”.
Best practices: zobacz, jak w sposób zwięzły, ale też atrakcyjny o pracy (EVP) opowiada Macdonald’s https://praca.mcdonalds.pl/co-oferujemy
Powiedz, kim jesteś
Kandydaci na stronie internetowej i w zakładce kariery szukają informacji o tym, jakie usługi świadczy Twoja firma bądź jakie produkty oferuje. W tym miejscu napisz, jakie lokalizacje ma Twoja firma, pochwal się nagrodami dla pracodawcy jakie zdobyła Twoja firma.
Wartości
Zasady, jakimi w kieruje się Twoja firma, nazwane, ale też opisane najlepiej na przykładach czy konkretnych zachowaniach. DNA organizacji, z którym utożsamia się zarząd Twojej firmy i jej pracownicy. Temat rzeka, do którego na pewno jeszcze wrócimy 🙂
Best practices: Link4, https://kariera.link4.pl
Zwizualizuj miejsce pracy
Pokaż swoim przyszłym pracownikom jak może wyglądać ich środowisko pracy. Możesz zamieścić zdjęcia, film EBowy lub wirtualny spacer po biurze.
Best practices: Link4, https://kariera.link4.pl
Przedstaw swoich pracowników
Oddaj głos swoim pracownikom. To niech oni opowiedzą Twoim kandydatom, jak pracuje się w Twojej firmie. Pokaż, co Twoi pracownicy robią poza pracą, jakie mają pasje, zainteresowania, jakie aktywności wspierasz jako firma. Może Twoja firma wystawia sztafetę w Business Run albo wspiera Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy czy Szlachetną Paczkę? Pokaż zdjęcia!
W tym miejscu możesz też przedstawić „pierwszy punkt kontaktowy”, czyli rekruterów, z którymi Twoi kandydaci spotkają się w pierwszej kolejności.
Best practices: Growbots, https://www.growbots.com/careers/
Dodatkowe inicjatywy
Ciekawy sposób na przybliżenie swojej oferty zrobiła firma Future Processing, która działa w trudnym dla rekrutacji środowisku programistów. Zaprasza swoich kandydatów do odwiedzenia ich biura i zjedzenie z nimi śniadania (ciekawe, czy w czasie pandemii dalej promują tę interesującą inicjatywę :))
Wymień listę benefitów, które oferuje Twoja firma – pozwoli to znaleźć Twoim kandydatom odpowiedź jakie korzyści pozapłacowe oferujesz.
Co jeszcze?
Powyżej zamieściliśmy szereg informacji, które mogą znaleźć się w zakładce kariery. Nie powinna to być zamknięta lista. Przy tworzeniu zakładki kariery warto zapytać swoich kandydatów o to, co z ich punktu widzenia jest najważniejsze. Możemy zwrócić się też do świeżo upieczonych pracowników. Pamiętajmy o dostosowaniu języka do naszej grupy docelowej.
Ciekawy przykład dywersyfikacji treści zastosowało PwC kierując swoje treści do studentów i do profesjonalistów.
Zachęcam Was, drodzy Czytelnicy, aby co jakiś czas spojrzeć krytycznie na swoją zakładkę kariery, przejść cały proces rekrutacyjny, sprawdzić, w które miejsca są nieprzyjazne dla naszych kandydatów, co warto zmienić i ulepszyć.
Jeżeli jesteście zainteresowani tematyką EBową, to zapraszamy do lektury artykułu na temat filmów wizerunkowych: Subiektywny przegląd filmów wizerunkowo-rekrutacyjnych